Hemşirelik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NUR404 | ||||||||
Ders İsmi: | Rehabilitation Nursing | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, rehabilitasyon hemşireliği ile ilgili temel kavram ve kuramları, rehabilitasyon gereksinimi ortaya çıkan durumları öğretmek ve hasta bireyin fonksiyonel kapasitesi ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesine yönelik girişimlerin uygulanabilmesi için gerekli olan teorik bilgi ve beceriyi kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Rehabilitasyon temel kavram ve kuramları, Rehabilitasyon süreci ve hemşirelik bakımı, Ülkemizde ve dünyada rehabilitasyon hemşireliği , hastalıklarında rehabilitasyon |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rehabilitasyon temel kavram ve kuramları | Ders notlarının okunması |
2) | Rehabilitasyon süreci ve hemşirelik bakımı | Ders notlarının okunması |
3) | Ülkemizde ve dünyada rehabilitasyon hemşireliği | Ders notlarının okunması |
3) | Ülkemizde ve dünyada rehabilitasyon hemşireliği | Ders notlarının okunması |
4) | Kalp hastalıklarında rehabilitasyon | Ders notlarının okunması |
5) | Solunum hastalıklarında rehabilitasyon | Ders notlarının okunması |
6) | Endokrin hastalıklarda rehabilitasyon | Ders notlarının okunması |
7) | Nörolojik hastalıklarda rehabilitasyon | Ders notlarının okunması |
8) | Ara sınav | Yok |
9) | Onkolojik hastalıklarda rehabilitasyon | Ders notlarının okunması |
10) | Sindirim sistemi hastalıklarında rehabilitasyon | Ders notlarının okunması |
11) | Metabolizma hastalıklarında rehabilitasyon | Ders notlarının okunması |
12) | Ürogenital sistem hastalıklarında rehabilitasyon | Ders notlarının okunması |
13) | Eklem ve bağ dokusu hastalıklarında rehabilitasyon | Ders notlarının okunması |
14) | Dermatolojik hastalıklarda ve bağışıklık sistemi hastalıklarında rehabilitasyon | Ders notlarının okunması |
15) | Geriatrik hastalarda rehabilitasyon | Ders notlarının okunması |
16) | Final Exam | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2016. Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Sistem Ofset, Ankara, 2005. Guyton AC. Guyton Tıbbi Fizyoloji. Çavuşoğlu H, Yeğen BÇ (Çev eds). Nobel Tıp Kitavbevl, İstanbul, 2007. Andreoli TE, Carpenter CJ. Cecil Essentials of Medicine Türkçe. Mıstık S (Çev ed). Nobel tıp Kitabevi, İstanbul, 2008 Woods SL, Sıvarajan Froelicher ES, Underhill M, Bridges EJ. Cardiac Nursing. Fifth Edition, Philadelphia, Lippincot Williams&Wilkins, 2005, p. 738-54. Özcan Ş. (Çev). Diyabet Sağlık Profesyonelleri İçin Uluslararası Eğitim Rehberi, Ed. A.Belton, T.Dunning, Ş.Özcan ve ark. EOS Ajans ve Yayıncılık, İstanbul, 2009. Özcan Ş. (Çev). Uluslararası Diyabet Eğitimi Standartları, Ed. M.Funnell, EC Yee Kan, Ş Özcan ve ark., EOS Ajans ve Yayıncılık, İstanbul, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2016. Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Sistem Ofset, Ankara, 2005. Guyton AC. Guyton Tıbbi Fizyoloji. Çavuşoğlu H, Yeğen BÇ (Çev eds). Nobel Tıp Kitavbevl, İstanbul, 2007. Andreoli TE, Carpenter CJ. Cecil Essentials of Medicine Türkçe. Mıstık S (Çev ed). Nobel tıp Kitabevi, İstanbul, 2008 Woods SL, Sıvarajan Froelicher ES, Underhill M, Bridges EJ. Cardiac Nursing. Fifth Edition, Philadelphia, Lippincot Williams&Wilkins, 2005, p. 738-54. Özcan Ş. (Çev). Diyabet Sağlık Profesyonelleri İçin Uluslararası Eğitim Rehberi, Ed. A.Belton, T.Dunning, Ş.Özcan ve ark. EOS Ajans ve Yayıncılık, İstanbul, 2009. Özcan Ş. (Çev). Uluslararası Diyabet Eğitimi Standartları, Ed. M.Funnell, EC Yee Kan, Ş Özcan ve ark., EOS Ajans ve Yayıncılık, İstanbul, 2009. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
7 |
2 |
6 |
8 |
9 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
2) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
3) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
4) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
5) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
10) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | |
3) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | |
4) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | |
5) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | |
5) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | |
9) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | |
10) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 8 | 128 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 131 |