NUR404 Rehabilitation Nursingİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Hemşirelik (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NUR404
Ders İsmi: Rehabilitation Nursing
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, rehabilitasyon hemşireliği ile ilgili temel kavram ve kuramları, rehabilitasyon gereksinimi ortaya çıkan durumları öğretmek ve hasta bireyin fonksiyonel kapasitesi ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesine yönelik girişimlerin uygulanabilmesi için gerekli olan teorik bilgi ve beceriyi kazandırmak
Dersin İçeriği: Rehabilitasyon temel kavram ve kuramları, Rehabilitasyon süreci ve hemşirelik bakımı, Ülkemizde ve dünyada rehabilitasyon hemşireliği , hastalıklarında rehabilitasyon

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Rehabilitasyon hemşireliği ile ilgili temel rehabilitasyon kavram ve ilkelerini tanımlayabilme;
2) Rehabilitasyon hemşireliği hakkındaki yasa, yönetmelik ve mevzuatı bilme;
3) Daha önceki derslerde edindiği bilgileri bu derse entegre edebilme;
4) Holistik bakım kavramını tanımlayabilme ;
5) Psikososyal adaptasyon kavramlarını tanımlama ve uygulama;
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Rehabilitasyon sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri bilme ve değerlendirebilme ;
2) Fonksiyonel sağlık örüntülerine göre gruplanmış hemşirelik tanılarını bilme ve uygulama;
3) Kronik hastalıkların rehabilitasyon sürecinde uygun hemşirelik girişimlerini planlama, uygulama ve değerlendirme;
4) Yaşlı bireylerde rehabilitasyon gereksinimi belirleyebilme ve uygun hemşirelik girişimlerini planlama, uygulama ve değerlendirebilme ;
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rehabilitasyon temel kavram ve kuramları Ders notlarının okunması
2) Rehabilitasyon süreci ve hemşirelik bakımı Ders notlarının okunması
3) Ülkemizde ve dünyada rehabilitasyon hemşireliği Ders notlarının okunması
3) Ülkemizde ve dünyada rehabilitasyon hemşireliği Ders notlarının okunması
4) Kalp hastalıklarında rehabilitasyon Ders notlarının okunması
5) Solunum hastalıklarında rehabilitasyon Ders notlarının okunması
6) Endokrin hastalıklarda rehabilitasyon Ders notlarının okunması
7) Nörolojik hastalıklarda rehabilitasyon Ders notlarının okunması
8) Ara sınav Yok
9) Onkolojik hastalıklarda rehabilitasyon Ders notlarının okunması
10) Sindirim sistemi hastalıklarında rehabilitasyon Ders notlarının okunması
11) Metabolizma hastalıklarında rehabilitasyon Ders notlarının okunması
12) Ürogenital sistem hastalıklarında rehabilitasyon Ders notlarının okunması
13) Eklem ve bağ dokusu hastalıklarında rehabilitasyon Ders notlarının okunması
14) Dermatolojik hastalıklarda ve bağışıklık sistemi hastalıklarında rehabilitasyon Ders notlarının okunması
15) Geriatrik hastalarda rehabilitasyon Ders notlarının okunması
16) Final Exam yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2016.
Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004.
Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Sistem Ofset, Ankara, 2005.
Guyton AC. Guyton Tıbbi Fizyoloji. Çavuşoğlu H, Yeğen BÇ (Çev eds). Nobel Tıp Kitavbevl, İstanbul, 2007.
Andreoli TE, Carpenter CJ. Cecil Essentials of Medicine Türkçe. Mıstık S (Çev ed). Nobel tıp Kitabevi, İstanbul, 2008
Woods SL, Sıvarajan Froelicher ES, Underhill M, Bridges EJ. Cardiac Nursing. Fifth Edition, Philadelphia, Lippincot Williams&Wilkins, 2005, p. 738-54.
Özcan Ş. (Çev). Diyabet Sağlık Profesyonelleri İçin Uluslararası Eğitim Rehberi, Ed. A.Belton, T.Dunning, Ş.Özcan ve ark. EOS Ajans ve Yayıncılık, İstanbul, 2009.
Özcan Ş. (Çev). Uluslararası Diyabet Eğitimi Standartları, Ed. M.Funnell, EC Yee Kan, Ş Özcan ve ark., EOS Ajans ve Yayıncılık, İstanbul, 2009.
Diğer Kaynaklar: Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2016.
Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004.
Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Sistem Ofset, Ankara, 2005.
Guyton AC. Guyton Tıbbi Fizyoloji. Çavuşoğlu H, Yeğen BÇ (Çev eds). Nobel Tıp Kitavbevl, İstanbul, 2007.
Andreoli TE, Carpenter CJ. Cecil Essentials of Medicine Türkçe. Mıstık S (Çev ed). Nobel tıp Kitabevi, İstanbul, 2008
Woods SL, Sıvarajan Froelicher ES, Underhill M, Bridges EJ. Cardiac Nursing. Fifth Edition, Philadelphia, Lippincot Williams&Wilkins, 2005, p. 738-54.
Özcan Ş. (Çev). Diyabet Sağlık Profesyonelleri İçin Uluslararası Eğitim Rehberi, Ed. A.Belton, T.Dunning, Ş.Özcan ve ark. EOS Ajans ve Yayıncılık, İstanbul, 2009.
Özcan Ş. (Çev). Uluslararası Diyabet Eğitimi Standartları, Ed. M.Funnell, EC Yee Kan, Ş Özcan ve ark., EOS Ajans ve Yayıncılık, İstanbul, 2009.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

7

2

6

8

9

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
2) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
3) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir.
4) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
5) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
10) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
2) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
3) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir.
4) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
5) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
10) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 8 128
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 131