NUR103 Medical Terminologyİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Hemşirelik (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NUR103
Ders İsmi: Medical Terminology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrencilerin, tıp mesleğinde kullanılan özgün mesleksel terimlerin yazılışını, okunuşunu ve anlamlarını öğrenip, gerekli durumlarda kayıt edebilmesini sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Tıbbi terminolojiye giriş, Terminolojide ön ve son ekler ,Kan Hastalıkları Terminolojisi,Tanısal Terminoloji, Solunum Sistemi Terminolojisi, Hareket Sistemi Terminolojisi, Kardiyovasküler Sistem Terminolojisi, Üriner ve Genital Sistem Terminolojisi, Gastro-İntestinal Sistem Terminolojisi, Göz ve KBB Terminolojisi, Endokrin Sistem ve Dermatoloji Terminolojisi, Sinir Sistemi ve Psikiyatri Terminolojisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tıbbi teminolojiyi kullanabilme.
2) Tıbbi terminolojiye ait terimleri kavrayabilecektir
3) Sistemlere ait tıbbi terimleri anlar ve yazabilir
4) Tıbbi terimler ve hastalıklar arasında ilişki kurabilecektir
5) Öğrendiği bilgiler sayesinde, hastaları yönlendirme becerisi kazanabilecektir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanımı ve Derse Giriş yok
2) Terminolojide ön ve son ekler Ders notlarının okunması
3) Tanısal Terminoloji Ders notlarının okunması
4) Hareket Sistemi Terminolojisi Ders notlarının okunması
5) Solunum Sistemi Terminolojisi. Ders notlarının okunması
6) Kardiyovasküler Sistem Terminolojisi Ders notlarının okunması
7) Kardiyovasküler Sistem Terminolojisi 2 Ders notlarının okunması
8) Ara sınav yok
9) Gastro-İntestinal Sistem Terminolojisi Ders notlarının okunması
10) Üriner Sistem Terminolojisi Ders notlarının okunması
11) Genital Sistem Terminolojisi Ders notlarının okunması
12) Dermatoloji ve Endokrin Sistem Terminolojisi Ders notlarının okunması
13) Sinir Sistemi ve Psikiyatri Terminolojisi Ders notlarının okunması
14) Göz ve KBB Terminolojisi Ders notlarının okunması
15) Genel Tekrar ve Değerlendirme yok
16) Final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ekinci S, Hatipoğlu G, Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176
Diğer Kaynaklar: Arslantaş D, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012. ISBN 9789750611964

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
2) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
3) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir.
4) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
5) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
10) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
2) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
3) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir.
4) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
5) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
10) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Toplam İş Yükü