PTR 304 SPECIAL TOPICS IN PHYSIOTHERAPYİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PTR 304
Ders İsmi: SPECIAL TOPICS IN PHYSIOTHERAPY
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BERNA ÇAĞLA BALKIŞLI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1) Özel klinik fizyoterapi alanlarında bilgi sahibi olma
2) özel klinik fizyoterapi alanlarında yapılan değerlendirme yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma
3) özel klinik fizyoterapi alanlarında yapılan fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma
4) özel klinik fizyoterapi alanlarında uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarını uygulayabilme.
5) Bu rehabilitasyon programlarını hastaya ve hastalığa göre özelleştirm
Dersin İçeriği: 1.Hafta Fiziksel Aktivite, Egzersiz ve vücut sistemlerinin cevapları
2.Hafta Psikoloji ve Egzersiz
3.Hafta Vestibular Rehabilitasyon
4.Hafta Yanık Rehabilitasyonu
5.Hafta Geriatrik Rehabilitasyon
6.Hafta Romatolojik Rehabilitasyon
7.Hafta VİZE SINAVI
8.Hafta Temporomandibular Eklem Bozukluğunda Rehabilitasyon
Kraniyal Sinirler
9.Hafta Palyatif Bakım ve Rehabilitasyon
10.Hafta Obstetrik Rehabilitasyon
11.Hafta Yürüme
12.Hafta Koruyucu Rehabilitasyon
13.Hafta Obezite ve egzersiz
14.Hafta Lenf sistemi ve Lenfödem

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler fizyoterapide spesifik konulardaki prensipleri bilir
2) öğrenciler fizyoterapide spesifik konularla ilgili fizyoterapi planını değerlendirir ve uygular
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler fizyoterapideki spesific konularda değerlendirme yöntemlerini bilir
2) öğrenciler fizyoterapide spesifik konularda uygulamaları bilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) fiziksel aktivite, egzersiz ve vücut sistemlerinin cevabı Türkiye Fiziksel Aktivite Raporları Dünya Sağlık Örgütü raporları ve önerileri
2) Psikoloji ve egzersiz Amerikan Psikoloji Birliği raporları Amerikan spor koleji derneği raporları
3) Vestibuler Rehabilitasyonu Ayşe Karaduman - Üçlü Fizyoterapi ve Rehabilitasyon kitabı - 2016
4) Yanık Rehabilitasyonu Ayşe Karaduman - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2016
5) Geriatrik Rehabilitasyon Dünya Sağlık Örgütü Yaşlanma raporları Amerikan Yaşlılık Birliği raporları Ayşe Karaduman - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2016
6) Romatolojik Rehabilitasyon Ayşe Karaduman - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2016
7) ARA SINAV
8) temporomandibular hastalıklar ve rehabilitasyonu Ayşe Karaduman - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2016
9) palyatif bakım ve rehabilitasyonu Ayşe Karaduman - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2016
10) obstetrik ve jinekolojik hastalıklar ve rehabilitasyonu Ayşe Karaduman - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2016
11) yürüme ve analizi Ayşe Karaduman - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2016
12) koruyucu rehabilitasyon Ela Tarakçı - Rehabilitasyonda Teknoloji - 2019
13) obezite ve egzersiz Ela Tarakçı - Rehabilitasyonda Teknoloji - 2019
14) Lenf ödem ve rehabilitasyonu Ayşe Karaduman - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2016

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.DeLisa G. (1998) Rehabilitation Medicine: Principles and Practice, Philadelphia: Lippincott- Raven.
2.Oğuz H. ( 1995) Tıbbi Rehabilitasyon, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti.
3.Beyazova M, Gökçe-Kutsal Y. ( 2000) Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, Ankara: Güneş Kitabevi.
4.Algun C. Kırdı N. "Yanıkta Fizyoterapi Rehabilitasyon" HÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO yayınları, Ankara, 1987.
Diğer Kaynaklar: 1.DeLisa G. (1998) Rehabilitation Medicine: Principles and Practice, Philadelphia: Lippincott- Raven.
2.Oğuz H. ( 1995) Tıbbi Rehabilitasyon, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti.
3.Beyazova M, Gökçe-Kutsal Y. ( 2000) Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, Ankara: Güneş Kitabevi.
4.Algun C. Kırdı N. "Yanıkta Fizyoterapi Rehabilitasyon" HÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO yayınları, Ankara, 1987.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
2) Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanır ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur
3) Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirler, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır.
4) Doğuştan ya da sonradan kazanılmış bedensel, zihinsel, duyusal veya çoklu yetersizlikleri olan bireyleri fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, bireyselleştirilmiş ve kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarını planlar ve uygular.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.
6) Rehabilitasyon ekibinde aktif ve etkin rol alır.
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon birimlerinde liderlik ve yöneticilik yapar.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilişim ve iletişim teknolojilerini en iyi şekilde kullanır.
9) Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olup fizyoterapi ve rehabilitasyon biliminin gelişimine katkıda bulunur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
2) Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanır ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur
3) Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirler, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır.
4) Doğuştan ya da sonradan kazanılmış bedensel, zihinsel, duyusal veya çoklu yetersizlikleri olan bireyleri fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, bireyselleştirilmiş ve kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarını planlar ve uygular.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.
6) Rehabilitasyon ekibinde aktif ve etkin rol alır.
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon birimlerinde liderlik ve yöneticilik yapar.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilişim ve iletişim teknolojilerini en iyi şekilde kullanır.
9) Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olup fizyoterapi ve rehabilitasyon biliminin gelişimine katkıda bulunur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 4 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 2 14 28
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 144