EGT781 Tez İzleme Komitesi Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT781
Ders İsmi: Tez İzleme Komitesi I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yeterlik sınavında başarılı bulunan öğrenci için danışmanın görüşü, ilgili anabilim dalı ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile bir ay içinde doktora öğrencisinin tez çalışma sürecini takip edecek olan bir tez izleme komitesi (TİK) oluşturulur.
Dersin İçeriği: Doktora öğrencisinin tezi kapsamında hazırladığı ilk 6 ay içindeki çalışmalarını kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tez konusu ile ilgili kapsamlı alan yazın taramasını nasıl gerçekleştireceğini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tezinde kullanacağı temel değişkenleri ve değişkenler arası ilişkileri açıklar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Sınırlı bir zaman dilimi içinde çalışmasını raporlar.
2) Bilimsel araştırma etiğine uygun şekilde davranır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
2) Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma bağımsız çalışma
3) Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma bağımsız çalışma
4) Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma bağımsız çalışma
5) Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
6) Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
7) Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma bağımsız çalışma
8) Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma bağımsız çalışma
9) Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
10) Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
11) Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
12) Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
13) Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
14) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
15) Tez İzleme Komitesi 1 bağımsız çalışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili basılı ve elektronik tüm kaynaklar.
Diğer Kaynaklar: İlgili basılı ve elektronik tüm kaynaklar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme 5
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 5
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. 5
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 5
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 5
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma 5
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Okuma
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 705 705
Final 1 45 45
Toplam İş Yükü 750