Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT781 | ||||||||
Ders İsmi: | Tez İzleme Komitesi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yeterlik sınavında başarılı bulunan öğrenci için danışmanın görüşü, ilgili anabilim dalı ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile bir ay içinde doktora öğrencisinin tez çalışma sürecini takip edecek olan bir tez izleme komitesi (TİK) oluşturulur. |
Dersin İçeriği: | Doktora öğrencisinin tezi kapsamında hazırladığı ilk 6 ay içindeki çalışmalarını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
2) | Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma | bağımsız çalışma |
3) | Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma | bağımsız çalışma |
4) | Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma | bağımsız çalışma |
5) | Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
6) | Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
7) | Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma | bağımsız çalışma |
8) | Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma | bağımsız çalışma |
9) | Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
10) | Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
11) | Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
12) | Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
13) | Tez konusuna bağlı alan yazın taraması ve ilk altı aylık bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
14) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
15) | Tez İzleme Komitesi 1 | bağımsız çalışma |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili basılı ve elektronik tüm kaynaklar. |
Diğer Kaynaklar: | İlgili basılı ve elektronik tüm kaynaklar. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | ||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | ||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | ||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | ||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | ||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | 5 |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | 5 |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | 5 |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | 5 |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | 5 |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | 5 |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. | 5 |
Okuma | |
Rapor Yazma |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 705 | 705 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 750 |