Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT771 | ||||||||
Ders İsmi: | Yeterlilik Sınavı (Sözlü) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Doktora yapan öğrenciler, derslerini başarıyla tamamladıktan sonra, yeterlik sınavını almak zorundadır. Yeterlik sınavı, doktora derslerinde, seminerlerde ve istatistik, ekonomi ve ekonometri gibi destekleyici alanlarda öğretilenleri kapsar. Sınava girecek öğrenciler, derslerinde özelikle öğretilen kavramlar ve bilgiler dışında ilgili diğer kavramları da çalışmak durumundadır. Yeterlik sınavı, öğrencilerin eğitim yönetimi alanı teorisi, pratiği ve araştırmaları bütünleştirmek yetisi ve kapasitelerini inceleme amacını taşımaktadır. Sınav yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşur. Yazılı sınavda başarılı olamayanlar sözlü sınava alınamaz. |
Dersin İçeriği: | Ders, öğrencilerin yeterlilik sınavına kendi kendine hazırlanmaları için almaları gereken bir bağımsız çalışma dersidir. Söz konusu hazırlanmanın kapsamında alınan teorik ve uygulamalı tüm derslerin konuları bulunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
2) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
3) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
4) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
5) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
6) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
7) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
8) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
9) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
10) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
11) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
12) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
13) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
14) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma | Bağımsız çalışma |
15) | Sözlü sınav | Bağımsız çalışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Temel kaynaklar ve makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Basic resources and articles |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | ||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | ||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | ||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | ||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | ||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | 5 |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | 5 |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | 5 |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | 5 |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | 5 |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | 5 |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. | 5 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma |
Sözlü sınav |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 705 | 705 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 750 |