EGT771 Yeterlilik Sınavı (Sözlü)İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT771
Ders İsmi: Yeterlilik Sınavı (Sözlü)
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 30
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Doktora yapan öğrenciler, derslerini başarıyla tamamladıktan sonra, yeterlik sınavını almak zorundadır. Yeterlik sınavı, doktora derslerinde, seminerlerde ve istatistik, ekonomi ve ekonometri gibi destekleyici alanlarda öğretilenleri kapsar. Sınava girecek öğrenciler, derslerinde özelikle öğretilen kavramlar ve bilgiler dışında ilgili diğer kavramları da çalışmak durumundadır. Yeterlik sınavı, öğrencilerin eğitim yönetimi alanı teorisi, pratiği ve araştırmaları bütünleştirmek yetisi ve kapasitelerini inceleme amacını taşımaktadır. Sınav yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşur. Yazılı sınavda başarılı olamayanlar sözlü sınava alınamaz.
Dersin İçeriği: Ders, öğrencilerin yeterlilik sınavına kendi kendine hazırlanmaları için almaları gereken bir bağımsız çalışma dersidir. Söz konusu hazırlanmanın kapsamında alınan teorik ve uygulamalı tüm derslerin konuları bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Doktora Programı derslerinde edinilen bilgi ve beceriler birikiminin güçlendirilmesi.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanı alt konularında yer alan teori ve yöntemlerin bütünleştirilmesi.
2) Eğitim Yönetimi ve Denetimi literatürüne hakimiyetin artırılması.
3) Güncel Eğitim Yönetimi ve Denetimi teorisi, pratiği ve araştırmalarının değerlendirilmesi ve bütünleşik biçimde ele alınabilmesi yeteneğinin artırılması.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
2) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
3) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
4) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
5) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
6) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
7) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
8) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
9) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
10) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
11) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
12) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
13) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
14) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlik sınavı için bağımsız çalışma Bağımsız çalışma
15) Sözlü sınav Bağımsız çalışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Temel kaynaklar ve makaleler
Diğer Kaynaklar: Basic resources and articles

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme 5
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 5
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. 5
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 5
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 5
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma 5
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 705 705
Final 1 45 45
Toplam İş Yükü 750