Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması,
• Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması,
• Tanışma
• Beklentilerin paylaşılması,
• Ödev konularının dağıtılması ve öğrenciler tarafından seçimi
|
Veri yok |
2) |
• Yiyecek içecek sektörünün gelişimi
• Sektörü geliştiren nedenler
• Sektörün özellikleri
• Yiyecek içecek işletmeleri ve türleri
|
Dersin tekrarı |
3) |
• Restoran kavramı
• Restoranların gelişimi
• Restoren işletmeciliğinin gelişimi, özellikleri ve sınıflandırılması
• Restoran işletmelerinde açılış sürecinde ki mevcut yasa ve uygulamalar |
Dersin tekrarı ve araştırma konusu: Türkiye de ilk kurulan restoranlar |
4) |
• Restoran işletmelerinde kuruluş yeri seçiminin önemi ve aşamaları
• Marka ,markalaşma ve markalaşma faaliyetleri
|
dersin tekrarının yapılması |
5) |
• Mutfak planlaması
• İç tasarım
• Serviste kullanılan mazlemeler |
dersin tekrarının yapılması |
6) |
• Yönetici kavramı
• Yönetici türleri
• Yöneticinin taşıması gereken nitelikler
• Örgütleme
• Personel bulma
• Personel seçme ve işe yerleştirme
• Personel nitelikleri
• Oryantasyon
|
soru-cevap |
7) |
• Finansın temel kavramları
• Basabas ve karlılık analizi
• Bütçeleme
• Mönü mönünün işlevleri ve yapısı
• Mönü çeşitleri
• Menü planlamanın önemi
• Menü kartının dizaynı
• Yiyecek içecek işletmelerinde maliyet kontrolü süreci |
Ders tekrarı |
8) |
Vize Sınavı |
Veri yok |
9) |
• Servisin tanımı ve önemi
• Servis personeli
• Servis aşamaları
• Kalite ve hizmet kalitesi kavramları
• Hizmet kalitesi ölçümü
• Müşteri memnuniyeti |
Veri yok |
10) |
• Franchising kararı alınmasına sebep olan unsurlar
• İşletme için ayrılan bütçe ve konsept
|
Piyasada bilinmiş 5 markanın franchise şartlarının öğrenilmesi |
11) |
• Ortak faktörler
• Emlak seçimi
• Lokasyon seçimi
• Yatırım bütçesi
• Nakit akışı
• Tasarım ve uygulama
|
Veri yok |
12) |
• Salon ,bar ve mutfak ekipman seçimi
• Yazılım ve donanım
• Personel malzeme ve ekipmanları
• Menü planlaması
• Tasting
• Fiyatlandırma
• Menü tasarımı
|
Soru-cevap |
13) |
• Alırken kazanmak
• Yiyecek ve içecek satın alımalrı
• Makine ve ekipman tedariği
• İşe alım
• Personel eğitimi |
Veri yok |
14) |
• Satış arttırma ve geliştirme
• Reklam
• Kuruluş evresı
• Analiz ve raporlama
|
Finale hazırlık |
15) |
Konu Tekrarı |
Veri yok |
16) |
Final Sınavı |
Veri yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
|
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|