Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması,
• Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması,
• Tanışma
• Beklentilerin paylaşılması,
• Ödev konularının dağıtılması ve öğrenciler tarafından seçimi
|
Veri yok |
2) |
• Yiyecek içecek sektörünün gelişimi
• Sektörü geliştiren nedenler
• Sektörün özellikleri
• Yiyecek içecek işletmeleri ve türleri
|
Dersin tekrarı |
3) |
• Restoran kavramı
• Restoranların gelişimi
• Restoren işletmeciliğinin gelişimi, özellikleri ve sınıflandırılması
• Restoran işletmelerinde açılış sürecinde ki mevcut yasa ve uygulamalar |
Dersin tekrarı ve araştırma konusu: Türkiye de ilk kurulan restoranlar |
4) |
• Restoran işletmelerinde kuruluş yeri seçiminin önemi ve aşamaları
• Marka ,markalaşma ve markalaşma faaliyetleri
|
dersin tekrarının yapılması |
5) |
• Mutfak planlaması
• İç tasarım
• Serviste kullanılan mazlemeler |
dersin tekrarının yapılması |
6) |
• Yönetici kavramı
• Yönetici türleri
• Yöneticinin taşıması gereken nitelikler
• Örgütleme
• Personel bulma
• Personel seçme ve işe yerleştirme
• Personel nitelikleri
• Oryantasyon
|
soru-cevap |
7) |
• Finansın temel kavramları
• Basabas ve karlılık analizi
• Bütçeleme
• Mönü mönünün işlevleri ve yapısı
• Mönü çeşitleri
• Menü planlamanın önemi
• Menü kartının dizaynı
• Yiyecek içecek işletmelerinde maliyet kontrolü süreci |
Ders tekrarı |
8) |
Vize Sınavı |
Veri yok |
9) |
• Servisin tanımı ve önemi
• Servis personeli
• Servis aşamaları
• Kalite ve hizmet kalitesi kavramları
• Hizmet kalitesi ölçümü
• Müşteri memnuniyeti |
Veri yok |
10) |
• Franchising kararı alınmasına sebep olan unsurlar
• İşletme için ayrılan bütçe ve konsept
|
Piyasada bilinmiş 5 markanın franchise şartlarının öğrenilmesi |
11) |
• Ortak faktörler
• Emlak seçimi
• Lokasyon seçimi
• Yatırım bütçesi
• Nakit akışı
• Tasarım ve uygulama
|
Veri yok |
12) |
• Salon ,bar ve mutfak ekipman seçimi
• Yazılım ve donanım
• Personel malzeme ve ekipmanları
• Menü planlaması
• Tasting
• Fiyatlandırma
• Menü tasarımı
|
Soru-cevap |
13) |
• Alırken kazanmak
• Yiyecek ve içecek satın alımalrı
• Makine ve ekipman tedariği
• İşe alım
• Personel eğitimi |
Veri yok |
14) |
• Satış arttırma ve geliştirme
• Reklam
• Kuruluş evresı
• Analiz ve raporlama
|
Finale hazırlık |
15) |
Konu Tekrarı |
Veri yok |
16) |
Final Sınavı |
Veri yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|