Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması,
• Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması,
• Tanışma
• Beklentilerin paylaşılması,
• Ödev konularının dağıtılması ve öğrenciler tarafından seçimi
|
Veri yok |
2) |
• Yiyecek içecek sektörünün gelişimi
• Sektörü geliştiren nedenler
• Sektörün özellikleri
• Yiyecek içecek işletmeleri ve türleri
|
Dersin tekrarı |
3) |
• Restoran kavramı
• Restoranların gelişimi
• Restoren işletmeciliğinin gelişimi, özellikleri ve sınıflandırılması
• Restoran işletmelerinde açılış sürecinde ki mevcut yasa ve uygulamalar |
Dersin tekrarı ve araştırma konusu: Türkiye de ilk kurulan restoranlar |
4) |
• Restoran işletmelerinde kuruluş yeri seçiminin önemi ve aşamaları
• Marka ,markalaşma ve markalaşma faaliyetleri
|
dersin tekrarının yapılması |
5) |
• Mutfak planlaması
• İç tasarım
• Serviste kullanılan mazlemeler |
dersin tekrarının yapılması |
6) |
• Yönetici kavramı
• Yönetici türleri
• Yöneticinin taşıması gereken nitelikler
• Örgütleme
• Personel bulma
• Personel seçme ve işe yerleştirme
• Personel nitelikleri
• Oryantasyon
|
soru-cevap |
7) |
• Finansın temel kavramları
• Basabas ve karlılık analizi
• Bütçeleme
• Mönü mönünün işlevleri ve yapısı
• Mönü çeşitleri
• Menü planlamanın önemi
• Menü kartının dizaynı
• Yiyecek içecek işletmelerinde maliyet kontrolü süreci |
Ders tekrarı |
8) |
Vize Sınavı |
Veri yok |
9) |
• Servisin tanımı ve önemi
• Servis personeli
• Servis aşamaları
• Kalite ve hizmet kalitesi kavramları
• Hizmet kalitesi ölçümü
• Müşteri memnuniyeti |
Veri yok |
10) |
• Franchising kararı alınmasına sebep olan unsurlar
• İşletme için ayrılan bütçe ve konsept
|
Piyasada bilinmiş 5 markanın franchise şartlarının öğrenilmesi |
11) |
• Ortak faktörler
• Emlak seçimi
• Lokasyon seçimi
• Yatırım bütçesi
• Nakit akışı
• Tasarım ve uygulama
|
Veri yok |
12) |
• Salon ,bar ve mutfak ekipman seçimi
• Yazılım ve donanım
• Personel malzeme ve ekipmanları
• Menü planlaması
• Tasting
• Fiyatlandırma
• Menü tasarımı
|
Soru-cevap |
13) |
• Alırken kazanmak
• Yiyecek ve içecek satın alımalrı
• Makine ve ekipman tedariği
• İşe alım
• Personel eğitimi |
Veri yok |
14) |
• Satış arttırma ve geliştirme
• Reklam
• Kuruluş evresı
• Analiz ve raporlama
|
Finale hazırlık |
15) |
Konu Tekrarı |
Veri yok |
16) |
Final Sınavı |
Veri yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|