Tıp | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GSTE244 | ||||||||
Ders İsmi: | Field to Table | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. İLKAY GÖK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. İLKAY GÖK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tarladan sofraya kadar gerçekleşen süreçte tarımsal ürünlerin geçirdiği aşamaların kavranması amacıyla toprak ve tohumdan başlayarak, yediğimiz bitkisel ve hayvansal gıdaların üretim süreçlerinin anlatılması hedeflenmektedir. Gıda üretim sistemleri ile tüketenlerin arasında oluşan mesafenin ortadan kaldırılması sürdürülebilirliğin sağlanması bakımından önem taşımaktadır. Bu bağlamda temel besin kaynaklarının nasıl üretildiği, hangi yollardan geçerek sofraya ulaştığının kavranması hedeflenir. |
Dersin İçeriği: | Ders İzlencesi, Ders İçeriğinin Tartışılması ve ödev Konularının Belirlenmesi Bitkilerin dünyasına giriş Toprak ve tohum Tarımsal ve hayvansal üretim bağı Sebze yetiştiriciliği Meyvecilik Gezi Uygulama Gezinin değerlendirilmesi Sunumlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması, Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması, Tanışma Beklentilerin paylaşılması, Ödev konularının dağıtılması ve öğrenciler tarafından seçimi | Bir sonraki hafta yapılacak olan bıçak kullanım ve kesme teknikleri ile ilgili dağıtılan ders notlarının incelenmesi |
2) | Bitkilerin dünyasına giriş Ekosistem nedir? İnsanlık tarihi ile birlikte evrilen tarımın tarihçesi Neolitik devrimden günümüze tarım | Okuma parçası http://www.tarlasera.com/bitkiler-ve-insanlar/ |
3) | Toprak ve tohum Bitkiler nasıl çoğalırlar? Tohum nedir? | Araştırma Evinizde bulunan tohumları tespit ediniz ve bunların nasıl tekrar aktif hale geleceğini araştırınız. |
4) | Tohumun tarımsal süreklilikte rolünün anlaşılması Tohumun kullanımı ve saklanması Tohum mevzuatı | Ders notlarının tekrarı |
5) | Tarım ve hayvancılık bağlantısı Gıdaların üretiminde izlenen yolar Belgesel film izlenmesi | Ders notlarının tekrarı |
6) | Sebze yetiştiriciliğinin esasları Sebze yetiştiriciliğinin uygulamalı olarak anlatılması | Ders notlarının tekrarı |
7) | Meyvecilik ve meyve ağaçlarının yetiştirilmesi Aşı nedir Aşı uygulamaları | Veri yok |
8) | Ara sınav ile 7 haftalık süreçte işlenen konuların yetkinliklerinin test edilmesi. Vize sınavı sorularını çözümler ve eksikliklerini raporlar. | Veri yok |
9) | Nezahat Gökyiğit Botanik parkına gezi | Veri yok |
10) | Uygulama. aromatik bitkilerin yetiştirilmesi | Veri yok |
11) | Gezi Chimera Çiftliği | Proje çalışması |
12) | Şehir dışına yapılan gezinin değerlendirilmesi Modern üretim tekniklerinin tartışılması | Veri yok |
13) | Öğrencilere dönem başında verilen proje konularının sunumu Öğrencilerden her birinin kurulmuş gruplar içerisinde aktif rol alması beklenir. Sunumlar powerpoint olarak hazırlanır ve sunulur. | Veri yok |
14) | Öğrencilere dönem başında verilen proje konularının sunumu Öğrencilerden her birinin kurulmuş gruplar içerisinde aktif rol alması beklenir. Sunumlar powerpoint olarak hazırlanır ve sunulur. | Veri yok |
15) | Öğrencilere dönem başında verilen proje konularının sunumu Öğrencilerden her birinin kurulmuş gruplar içerisinde aktif rol alması beklenir. Sunumlar powerpoint olarak hazırlanır ve sunulur. | Veri yok |
16) | final sınavı | veri yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Sebzecilik Genel sebze tarımı Prensipleri ve Pratik Sebzecilik Yöntemleri, KÜTEVİN Ziya; TÜRKEŞ Tamer Bahçıvanlık El Kitabı, İstanbul Büyük Şehir Belediyesi |
Diğer Kaynaklar: | Sebze kitabı, Alan Buckingham Tohum ve Tohumculuk, Temel İlkeler ve Teknoloji, Celal Er Genel Meyvecilik, Kolektif |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 7 |