İÇT501 Proje Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT501
Ders İsmi: Proje I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3 12
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MUSTAFA ATA YÜKSEL
Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL
Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencinin, öğretim üyesi ile ortak karar verecekleri bir konu üzerine hazırlayacağı ve sanat, tarih, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, mühendislik bilimleri ve temel bilimler gibi yan disiplinlerin bilgisinin buluştuğu ve tüm bu bilginin kuramsal verilerinin değerlendirildiği bir proje ve/veya rapor formunda düzenlenecek bir bilimsel araştırma ile, öğrencinin yüksek lisans eğitimi boyunca edindiği bilgi ve deneyimini, seçilen konu üzerinden değerlendirme yapabilmesine ilişkin beceri ve yetkinlikleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bilginin kuramsal verilerinin değerlendirildiği bir proje ve/veya rapor formunda düzenlenecek bir bilimsel araştırma ile, öğrencinin yüksek lisans eğitimi boyunca edindiği bilgi ve deneyimini, seçilen konu üzerinden değerlendirme yapabilmesine ilişkin beceri ve yetkinlikleri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilginin kuramsal verilerinin değerlendirildiği bir proje ve/veya rapor formunda düzenlenecek bir bilimsel araştırma ile, öğrencinin yüksek lisans eğitimi boyunca edindiği bilgi ve deneyimini, seçilen konu üzerinden değerlendirme yapabilmesine ilişkin beceri ve yetkinlikleri kazandırmaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje araştırma konusunun belirlenmesi Yok
2) Proje araştırma konusunun belirlenmesi Yok
3) Ön araştırma Yok
4) Ön araştırma Yok
5) Ön araştırma Yok
6) Araştırma raporunun/çalışmanın teslimi Yok
7) Ders yürütücüsü ile görüşme Yok
8) Tartışmalar doğrultusunda araştırma Yok
9) Tartışmalar doğrultusunda araştırma Yok
10) Tartışmalar doğrultusunda araştırma Yok
11) Araştırma raporunun/çalışmanın teslimi Yok
12) Ders yürütücüsü ile görüşme Yok
13) Tartışmalar doğrultusunda araştırma Yok
14) Tartışmalar doğrultusunda araştırma Yok
15) Değerlendirme Yok
16) Final Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Proje-araştırma konusuna göre belirlenecektir.
Diğer Kaynaklar: Proje-araştırma konusuna göre belirlenecektir.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 5
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 5
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 5
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 5
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 35 350
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 359