İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | İÇT517 | ||||||||
Ders İsmi: | Fuar ve Stant Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ticari mekânlardan olan vitrin ve fuar stantlarının mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine göre tanımlanması, sınırlı metrekare içerisinde farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre uygun malzeme kullanarak çağdaş sergileme elemanları tasarımları oluşturma becerisini kazanmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | Yok |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fuar Stand Tasarımına giriş | Yok |
2) | Fuar tasarım tarihine bakış | Yok |
3) | Türkiye’deki fuarların yapısı ve örnekleri | Yok |
4) | Dünya fuar tasarım sergileme biçimlerinin tartışılması | Yok |
5) | Fuar standlarının teknik ve taşıyıcı sistemlerinin incelenmesi | Yok |
6) | Fuar standlarının ışıklandırılması ve ürünlerin yerleşiminin planlanması | Yok |
7) | Marka belirleme, kurumsal kimlik araştırması ve ihtiyaç analizi | Yok |
8) | Fuar Stand projesinin taslak ve önerileri | Yok |
9) | Fuar stand tasarım süreci ve teknoloji’nin stand sergileme tasarımında yeri ve önemi | Yok |
10) | Fuar stand tasarım süreci ve yenilikçi tasarım modellerinin tartışılması | Yok |
11) | Tasarımın Değerlendirilmesi | Yok |
12) | Fuar stand tasarım süreci | Yok |
13) | Fuar stand tasarım süreci | Yok |
14) | Fuar stand tasarım süreci | Yok |
15) | Final | Yok |
16) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Marinescu S., Poesch J., Trade Fair Design Annual 2014/2015, Avedit Press, 2014 |
Diğer Kaynaklar: | McNamara C, Grand Stand 4: Design for Trade Fair Stands, Frame Pub, 2014. Bertron A., Schwarz U., Designing Exhibitions, Media Publishing Group, 2006, ISBN – 10: 3-7643-7207 - 9 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | ||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | ||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | ||||||
5) İç mimarlık ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
6) İç mimarlık eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | ||||||
7) İç mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |
5) | İç mimarlık ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
6) | İç mimarlık eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
7) | İç mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 25 | 175 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 184 |