İÇT517 Fuar ve Stant Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT517
Ders İsmi: Fuar ve Stant Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ticari mekânlardan olan vitrin ve fuar stantlarının mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine göre tanımlanması, sınırlı metrekare içerisinde farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre uygun malzeme kullanarak çağdaş sergileme elemanları tasarımları oluşturma becerisini kazanmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Yok

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ticari mekânlardan olan vitrin ve fuar stantlarının mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine göre tanımlanması, sınırlı metrekare içerisinde farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre uygun malzeme kullanarak çağdaş sergileme elemanları tasarımları oluşturma becerisini kazanmayı hedeflemektedir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fuar Stand Tasarımına giriş Yok
2) Fuar tasarım tarihine bakış Yok
3) Türkiye’deki fuarların yapısı ve örnekleri Yok
4) Dünya fuar tasarım sergileme biçimlerinin tartışılması Yok
5) Fuar standlarının teknik ve taşıyıcı sistemlerinin incelenmesi Yok
6) Fuar standlarının ışıklandırılması ve ürünlerin yerleşiminin planlanması Yok
7) Marka belirleme, kurumsal kimlik araştırması ve ihtiyaç analizi Yok
8) Fuar Stand projesinin taslak ve önerileri Yok
9) Fuar stand tasarım süreci ve teknoloji’nin stand sergileme tasarımında yeri ve önemi Yok
10) Fuar stand tasarım süreci ve yenilikçi tasarım modellerinin tartışılması Yok
11) Tasarımın Değerlendirilmesi Yok
12) Fuar stand tasarım süreci Yok
13) Fuar stand tasarım süreci Yok
14) Fuar stand tasarım süreci Yok
15) Final Yok
16) Final Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Marinescu S., Poesch J., Trade Fair Design Annual 2014/2015, Avedit
Press, 2014
Diğer Kaynaklar: McNamara C, Grand Stand 4: Design for Trade Fair Stands, Frame Pub,
2014.
 Bertron A., Schwarz U., Designing Exhibitions, Media Publishing Group,
2006, ISBN – 10: 3-7643-7207 - 9

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 5
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 5
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 5
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 5
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 25 175
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 184