İÇT504 Seminerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT504
Ders İsmi: Seminer
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DONYA DALIRNAGHADEH
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tez çerçevesinde ele alınan konunun derinliğine incelenip incelenmediği konusunda adayın yetkinliğini kanıtlaması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Dönem boyunca tez konusu üzerinde adayın, araştırma metodolojisine ve tarihi birikime sahip olması yönünde çalışılarak ilgi alanının farklı boyutları ele alınır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tez çerçevesinde ele alınan konunun derinliğine incelenip incelenmediği konusunda adayın yetkinliğini kanıtlaması beklenmektedir. Bu amaçla, dönem boyunca tez konusu üzerinde adayın, araştırma metodolojisine ve tarihi birikime sahip olması yönünde çalışılarak ilgi alanının farklı boyutları ele alınır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Araştırma Sürecinin Planlanması Yok
2) Araştırma Sürecinin Planlanması Yok
3) Araştırma Yöntemleri Yok
4) Araştırma Yöntemleri Yok
5) Araştırma Yöntemleri Yok
6) Araştırma Yöntemleri Yok
7) Belli bir konuda Literatür Tarama Yok
8) Belli bir konuda Literatür Tarama Yok
9) Belli bir konuda Literatür Tarama Yok
10) Konu Belirleme, Veri Toplama Yok
11) Konu Belirleme, Veri Toplama Yok
12) Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama Yok
13) Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama Yok
14) Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama Yok
15) Teslime Yönelik Genel Görüşme Yok
16) Rapor Teslimi-Sunum Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kothari ,C. R. , Research Methodolgy Methods & Tech, New Age International Publishing

Bordens, K., Abbott, B.,B., Research Design and Methods:A Process Approach, Mayfield Pub. Co.
Diğer Kaynaklar: Creswell,J.W., Research Design:Qualitative and Quantitative Approaches, Sage Pub., Inc,

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) İç mimarlık ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
6) İç mimarlık eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
7) İç mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 1
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) İç mimarlık ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
6) İç mimarlık eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 1
7) İç mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Rapor Yazma
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Sunum
Raporlama
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 30 180
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 189