İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | İÇT504 | ||||||||
Ders İsmi: | Seminer | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DONYA DALIRNAGHADEH |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tez çerçevesinde ele alınan konunun derinliğine incelenip incelenmediği konusunda adayın yetkinliğini kanıtlaması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Dönem boyunca tez konusu üzerinde adayın, araştırma metodolojisine ve tarihi birikime sahip olması yönünde çalışılarak ilgi alanının farklı boyutları ele alınır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Araştırma Sürecinin Planlanması | Yok |
2) | Araştırma Sürecinin Planlanması | Yok |
3) | Araştırma Yöntemleri | Yok |
4) | Araştırma Yöntemleri | Yok |
5) | Araştırma Yöntemleri | Yok |
6) | Araştırma Yöntemleri | Yok |
7) | Belli bir konuda Literatür Tarama | Yok |
8) | Belli bir konuda Literatür Tarama | Yok |
9) | Belli bir konuda Literatür Tarama | Yok |
10) | Konu Belirleme, Veri Toplama | Yok |
11) | Konu Belirleme, Veri Toplama | Yok |
12) | Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama | Yok |
13) | Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama | Yok |
14) | Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama | Yok |
15) | Teslime Yönelik Genel Görüşme | Yok |
16) | Rapor Teslimi-Sunum | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Kothari ,C. R. , Research Methodolgy Methods & Tech, New Age International Publishing Bordens, K., Abbott, B.,B., Research Design and Methods:A Process Approach, Mayfield Pub. Co. |
Diğer Kaynaklar: | Creswell,J.W., Research Design:Qualitative and Quantitative Approaches, Sage Pub., Inc, |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | ||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | ||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | ||||||
5) İç mimarlık ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
6) İç mimarlık eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | ||||||
7) İç mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 1 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |
5) | İç mimarlık ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
6) | İç mimarlık eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 1 |
7) | İç mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 1 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Seminer |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Sunum | |
Raporlama | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 30 | 180 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 189 |