İÇT513 İç Mekanda Detay Çözümlemeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT513
Ders İsmi: İç Mekanda Detay Çözümleme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciye proje sürecinde, alternatif malzeme seçimlerini ve kendine özgü detay çözümlerini kullanmayı öğretmeyi hedefler. Öğrencinin öğrendiği bilgiler doğrultusunda iç mimari hacimde maliyet hesaplamalarını yapmaya alışması ve projeye özgün uygulanabilir detaylar üretmesini hedefler.
Dersin İçeriği: Mekan tasarımında detay çözümleme konusunun işlenmesi ve analiz edilmesi.
Malzemenin türüne göre ve mekanın özelliklerine uygun detay üretimi yetisinin. kazandırıldığı derstir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İç Mimari hacimde, Malzeme seçimi – Uygulama detayları – Maliyet hesaplamaları
2) İç mimarın proje sürecinde, alternatif malzeme seçimlerini ve kendine özgü detay çözümlemelerini kullanarak maliyetlerinin hesaplanmasını amaçlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Syllabus Ders izlencesinin tartışılması
2) Maliyet hesabı, maliyet çeşitleri, maliyeti meydana getiren elemanlar
3) Malzeme seçimi Malzeme türleri Malzeme değeri
4) Detay vermenin kuralları: Hacmin gereklilikleri ve insan faktörleri üzerine tartışma
5) Çeşitli birimlere ve ilgili mobilyalara ilişkin çeşitli insan postürleri ile ilgili faktörler Ergonomi, mekansal gereklilikler ve sirkülasyon alanları.
6) İç mekan standartları, ölçüler ve küçük ölçekli detaylandırma
7) Kapı pencere ve modüler yapı elemanlarına giriş,Pencereler, türleri ve örnek uygulamalar
8) Kapılar, türleri ve örnek uygulamalar,İç mekanda modüler sistemler ve uygulamaları
9) İç mekanda modüler sistemler ve uygulamarı
10) İç mekanda döşeme sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları,İç mekan duvar sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları,İç mekanda tavan sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları
11) İç mekanda döşeme sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları,İç mekan duvar sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları,İç mekanda tavan sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları
12) Detaylı uygulama projesi
13) Detaylı uygulama projesi
14) Detaylı uygulama projesi
15) Final Yok
16) Final Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ching F.2012, ‘Çizimlerle Bina yapım rehberi’, YEM yayın.
Ching F.2012, ‘Interior Design Illustrated’ ,John Wiley.
Ching F,1996, ‘Architecture Form Space and Order’ John Wiley.
Çelebi R, 2005, ‘Yapı Bilgisi’ , T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ.
Ballast K., ‘Interior Construction and Detailing for designers & architects’,AIA.
Diğer Kaynaklar: Eriç M.,2014 ‘Yapı Fiziği ve Malzemesi 2’, Literatür Yayıncılık
Bektaş C.,1996,YEM Yayın.
Balamir M,’Türkiye Koşullarına Uygun Konut Üretim Finansman Modeli’.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 4
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 5
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 5
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 5
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 30 180
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 189