İÇT519 Kamusal Alanlarda İç Mekan Analizleri İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT519
Ders İsmi: Kamusal Alanlarda İç Mekan Analizleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders geniş bir çerçevede Müze ve Alışveriş Merkezlerinin tasarımına odaklanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu kamusal alanların kendine özgü tasarım gereksinimleri, farklı kullanıcı ihtiyaçları için tasarımı etkileyen faktörler araştırmakta ve iç mekân analizleri yapmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kamusal alanların kendine özgü tasarım gereksinimleri, farklı kullanıcı ihtiyaçları için tasarımı etkileyen faktörlerin anlaşılması.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kamusal alan kavramının örneklerle kent ve kullanıcı ilişkisi bağlamında aktarılması. yok
2) Müze ve müzecilik kavramlarının anlatımı. Tarihsel gelişim süreçlerinin incelenmesi. yok
3) Müzelerin konseptlerine göre analizleri ve ihtiyaç listelerinin meydana getirilmesi. Müze sirkülasyonu kavramı. YOK
4) Yerel ve evrensel ölçekte müzecilik kavramı ve varolan müzelerin mekansal analizlerinin yapılması. yok
5) Yerel ve evrensel ölçekte müzecilik kavramı ve varolan müzelerin mekansal analizlerinin yapılması. yok
6) Alışveriş merkezi konseptinin anlatılması. Kent içerisindeki açık ve kapalı alışveriş merkezlerinin tarihsel düzende gelişimi. yok
7) Alışveriş merkezlerinin kent ve kamusal alanlardaki yerinin tartışılması. Sosyokültürel ilişkilerinin analizi. yok
8) Alışveriş merkezlerinin konseptlerine göre analizlerinin yapılması. İhtiyaç listelerinin meydana getirilmesi. yok
9) Yerel ve evrensel ölçekte farklı kurgulardaki alışveriş merkezlerinin analizlerinin yapılması. yok
10) Yerel ve evrensel ölçekte farklı kurgulardaki alışveriş merkezlerinin analizlerinin yapılması. yok
11) Öğrenci projelerinin geliştirilmesi. yok
12) Öğrenci projelerinin geliştirilmesi. Yok
13) Öğrenci projelerinin sunumları. yok
14) öğrenci projelerinin sunumları yok
15) genel tekrar yok
16) final sunumu yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: none

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 3
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 4
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 2
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 2
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 5
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 3
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 30 180
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 189