İÇT550 Tezİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT550
Ders İsmi: Tez
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 60
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLİZ MUĞAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tez konusu onaylanmış olan öğrencilerin danışmanları denetiminde ve danışmanları ile bilgi alışverişinde bulunarak bağımsız olarak yürüttükleri tez çalışmasını kapsar. Kredisiz, zorunlu derstir. Bu ders sonunda öğrencinin tezini akademik ve etik ölçütlere ve Lisansüstü Enstitüsü Yazım Kurallarına uygun olarak tamamlaması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Tez, danışmanla birlikte üç kişiden oluşan tez savunma jürisinin onaylayabileceği bir bilimsel çalışmadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tez konusu onaylanmış olan öğrencilerin danışmanları denetiminde ve danışmanları ile bilgi alışverişinde bulunarak bağımsız olarak yürüttükleri tez çalışmasını kapsar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tez hocası ile haftalık görüşme. yok
2) Tez hocası ile haftalık görüşme. yok
3) Tez hocası ile haftalık görüşme. yok
4) Tez hocası ile haftalık görüşme. yok
5) Tez hocası ile haftalık görüşme. yok
6) Tez hocası ile haftalık görüşme. yok
7) Tez hocası ile haftalık görüşme. yok
8) Tez hocası ile haftalık görüşme. yok
9) Tez hocası ile haftalık görüşme. yok
10) Tez hocası ile haftalık görüşme. yok
11) Tez hocası ile haftalık görüşme. yok
12) Tez hocası ile haftalık görüşme. Yok
13) Tez hocası ile haftalık görüşme. yok
14) Tezin yazımı ve genel hatlarının hazırlanması. yok
15) tezin sunumum hazırlanması ve tamamlanması. yok
16) Tez projesinin tamamlanıp jüriye sunulması. yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: none

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) İç mimarlık ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
6) İç mimarlık eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
7) İç mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 1
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 1
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 1
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 2
5) İç mimarlık ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5
6) İç mimarlık eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 5
7) İç mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Tez Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 500 500
Sunum / Seminer 13 85 1105
Rapor Teslimi 3 10 30
Juri 1 150 150
Toplam İş Yükü 1785