Patlayıcı Mühendisliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PAT543 | ||||||||
Ders İsmi: | Patlayıcı Mühendisliği Uygulamaları I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ELİF AYSEMA DONDURMACI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders uygulamalı bir ders olup; teorik olarak edinilen bilgilerin pekiştirilmesi amacıyla çeşitli arazi uygulamaları yapılması suretiyle gerçekleştirilir. Bu ders kapsamında açık patlatma uygulamaları gerçekleştirilmektedir. |
Dersin İçeriği: | -Basamak patlatması -Temel kazıları -Özel uygulamalar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Açık ocak patlatması ön hazırlık çalışması • Basamak patlatması tasarım adımları • Arazi çalışması ön planlaması | |
2) | • Açık ocak patlatması ön hazırlık çalışması • Basamak patlatması tasarım adımları • Arazi çalışması ön planlaması | |
3) | • Açık ocak basamak patlatması uygulaması | |
4) | • Açık ocak basamak patlatması sonuç raporunun hazırlanması | |
5) | • Temel kazısı mini basamak patlatması ön hazırlık çalışması • Mini basamak patlatması tasarım adımları • Arazi çalışması ön planlaması | |
6) | • Temel kazısı mini basamak patlatması uygulaması | |
7) | • Temel kazısı mini basamak patlatması sonuç raporunun hazırlanması | |
8) | • Kanal patlatması ön hazırlık çalışması • Kanal patlatması tasarım adımları • Arazi çalışması ön planlaması | |
9) | • Kanal patlatması sonuç raporunun hazırlanması | |
10) | Rapor sunumları ve değerlendirme | |
11) | Rapor sunumları ve değerlendirme | |
12) | Rapor sunumları ve değerlendirme | |
13) | Rapor sunumları ve değerlendirme | |
14) | Rapor sunumları ve değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları |
Diğer Kaynaklar: | ISEE, Blasters Handbook, 2011, USA, 18 th Edition. Engineering Design Handbook - Principles of Explosive Behavior, 2011, U.S. Army Materiel Command, ISBN: 978-1-61344-004-9 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. | ||||||||
2) Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. | ||||||||
3) Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. | ||||||||
4) Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. | ||||||||
5) Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. | ||||||||
6) Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. | ||||||||
7) Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. | ||||||||
8) Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. | ||||||||
9) Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. | 1 |
2) | Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. | 1 |
3) | Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. | 4 |
4) | Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. | 4 |
5) | Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. | 4 |
6) | Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. | 1 |
7) | Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. | 4 |
8) | Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. | 5 |
9) | Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. | 1 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Rapor Yazma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Arazi Çalışması | 4 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 12 | 168 |
Arazi Çalışması | 4 | 12 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Rapor Teslimi | 1 | 50 | 50 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 306 |