PAT543 Patlayıcı Mühendisliği Uygulamaları Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Patlayıcı Mühendisliği (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Patlayıcı Mühendisliği (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PAT543
Ders İsmi: Patlayıcı Mühendisliği Uygulamaları I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ELİF AYSEMA DONDURMACI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders uygulamalı bir ders olup; teorik olarak edinilen bilgilerin pekiştirilmesi amacıyla çeşitli arazi uygulamaları yapılması suretiyle gerçekleştirilir. Bu ders kapsamında açık patlatma uygulamaları gerçekleştirilmektedir.
Dersin İçeriği: -Basamak patlatması
-Temel kazıları
-Özel uygulamalar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • Patlatma sonuçlarını değerlendirebilir
2) • Çalışma ile ilgili raporlama yapabilir
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Açık patlatma tasarımı yapabilir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) • Patlatma öncesindei sırasında ve sonrasında iş akışını planlayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Açık ocak patlatması ön hazırlık çalışması • Basamak patlatması tasarım adımları • Arazi çalışması ön planlaması
2) • Açık ocak patlatması ön hazırlık çalışması • Basamak patlatması tasarım adımları • Arazi çalışması ön planlaması
3) • Açık ocak basamak patlatması uygulaması
4) • Açık ocak basamak patlatması sonuç raporunun hazırlanması
5) • Temel kazısı mini basamak patlatması ön hazırlık çalışması • Mini basamak patlatması tasarım adımları • Arazi çalışması ön planlaması
6) • Temel kazısı mini basamak patlatması uygulaması
7) • Temel kazısı mini basamak patlatması sonuç raporunun hazırlanması
8) • Kanal patlatması ön hazırlık çalışması • Kanal patlatması tasarım adımları • Arazi çalışması ön planlaması
9) • Kanal patlatması sonuç raporunun hazırlanması
10) Rapor sunumları ve değerlendirme
11) Rapor sunumları ve değerlendirme
12) Rapor sunumları ve değerlendirme
13) Rapor sunumları ve değerlendirme
14) Rapor sunumları ve değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı ders notları
Diğer Kaynaklar: ISEE, Blasters Handbook, 2011, USA, 18 th Edition.

Engineering Design Handbook - Principles of Explosive Behavior, 2011, U.S. Army Materiel Command, ISBN: 978-1-61344-004-9

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır.
2) Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar.
3) Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir.
4) Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar.
5) Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir.
6) Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder.
7) Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler.
8) Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler.
9) Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. 1
2) Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. 1
3) Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. 4
4) Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. 4
5) Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. 4
6) Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. 1
7) Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. 4
8) Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. 5
9) Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Rapor Yazma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Arazi Çalışması 4 % 15
Sunum 1 % 15
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 12 168
Arazi Çalışması 4 12 48
Sunum / Seminer 1 30 30
Rapor Teslimi 1 50 50
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 306