Patlayıcı Mühendisliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PAT545 | ||||||||
Ders İsmi: | Patlayıcı Mühendisliği Bilgisayar Destekli Tasarım Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HAKAN TUNÇDEMİR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgisayar Destekli 2-B çizim becerisi kazandırmak 2-B ve 3 -B çizimler üzerinde ölçülendirme becerisi kazandırmak. Parçaların Katı modellerini yaratma becerisi kazandırmak Verilen parçaları kullanarak tasarım yapma becerisi kazandırmak Patlatmalı kazı paternleri oluşturmak |
Dersin İçeriği: | Bilgisayar Destekli Teknik resme giriş. Temel çizim fonksiyonları ve görünüşler. 3-B modellemenin temel kavramları 3-B parçadan görünüşlerin çizimi. Patlatmalı kazı patern çizimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı. Cad programlarının gelişimi | |
2) | Autocad programının tanıtımı Autocad arayüzü ve menülerinin tanıtımı | |
3) | Geometrik çizimler | |
4) | 2 boyutlu basit şekil çizimleri | |
5) | 2 boyutlu basit şekil çizimleri | |
6) | 2 boyutlu patlatma paterni çizimi | |
7) | 2 boyutlu patlatma paterni çizimi | |
8) | 2 boyutlu patlatma paterni çizimi | |
9) | 2 boyutlu patlatma paterni çizimi | |
10) | 3 boyutlu patlatma paterni çizimi | |
11) | 3 boyutlu patlatma paterni çizimi | |
12) | 3 boyutlu patlatma paterni çizimi | |
13) | 3 boyutlu patlatma paterni çizimi | |
14) | 3 boyutlu patlatma paterni çizimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı notları |
Diğer Kaynaklar: | 1)Engineering Graphics with AutoCAD 2015, James D. Bethune 2)Technical Drawing Giesecke, Mitchell, Hill; Dygdon, Novak, eleven edition |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. | ||||||||
2) Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. | ||||||||
3) Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. | ||||||||
4) Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. | ||||||||
5) Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. | ||||||||
6) Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. | ||||||||
7) Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. | ||||||||
8) Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. | ||||||||
9) Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. | 1 |
2) | Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. | 1 |
3) | Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. | 3 |
4) | Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. | |
5) | Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. | |
6) | Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. | |
7) | Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. | |
8) | Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. | |
9) | Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 7 | % 70 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 7 | 35 | 245 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 306 |