Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGL144 | ||||||||
Ders İsmi: | Okul Öncesi Çocuk Gelişimi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FUNDA AYRA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. FUNDA AYRA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilerin çocuk psikolojisinin tarihçesini, çocuğun doğum öncesinden başlayarak, doğum ve doğum sonrasında da gelişimini etkileyen faktörlerin neler olduğunu, çocuk gelişimi alanındaki temel kuramların neler olduğunu, bu kuramların çocuk gelişiminin farklı alanlarını nasıl değerlendirdiklerini öğrenmeleridir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği; öğrencilerin çocuk psikolojisinin tarihçesini, çocuğun doğum öncesinden başlayarak, doğum ve doğum sonrasında da gelişimini etkileyen faktörlerin neler olduğunu, çocuk gelişimi alanındaki temel kuramların neler olduğunu, bu kuramların çocuk gelişiminin farklı alanlarını nasıl değerlendirdiklerini öğrenmeleridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bu dersin konusu; öğrencilerin çocuk psikolojisinin tarihçesini, çocuğun doğum öncesinden başlayarak, doum ve doğum sonrasında da gelişimini etkileyen faktörlerin neler olduğunu, çocuk gelişimi alanındaki temel kuramların neler olduğunu, bu kuramların çocuk gelişiminin farklı alanlarını nasıl değerlendirdiklerini öğrenmeleridir. | Ders slaytları |
1) | Derse genel bir bakış ve ders içeriğinin anlatılması. | Ders slaytları |
1) | Derse genel bir bakış ve ders içeriğinin anlatılması. | Ders slaytları |
2) | Gelişme-büyüme-olgunlaşma kavramları | ders slaytları |
2) | İlk çocuklukta gelişim(2-6 yaş) Bilişsel, fiziksel gelişim, ilk çocuklukta kritik yaşlar | ders slaytları |
3) | Doğum öncesi gelişim- gelişimi olumsuz etkileyen faktörler | Ders slaytları |
3) | İlk çocuklukta gelişim(2-6 yaş) Dil gelişimi, sosyal gelişim | ders slaytları |
4) | Orta çocuklukta gelişim(kızlarda 6-11 yaş, erkeklerde 6-13 yaş) | ders slaytları |
4) | Doğum ve doğum sonrası gelişim ve önemi | ders slaytları |
5) | Piaget-Bilişsel gelişim | Ders slaytları |
5) | Çocukta cinsel gelişim, son çocuklukta kritik yaşlar | ders slaytları |
6) | Bowlby –Bağlanma kuramı | ders slaytları |
6) | Çocuklarda benlik duygusu gelişimine destek | ders slaytları |
7) | Psiko-seksüel gelişim-Freud | Ders slaytları |
7) | Çocuklarda sorumluluk duygusu kazandırma | ders slaytları |
8) | Çocuk ve Korkuları | ders slaytları |
9) | ARA SINAV | |
10) | Çocuklarda Duygu Yönetimi | ders slaytları |
11) | Çocuk ve Oyun | ders slaytları |
12) | baba-çocuk ilişkisi | ders slaytları |
13) | Ergenlik dönemindeki psiko-sosyal gelişim, kimlik gelişimi | ders slaytları |
14) | Ergen-Aile-Sosyal Çevre İlişkileri | ders slaytları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları/lecture slides |
Diğer Kaynaklar: | 1) Bebekler ve Çocuklar; Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa, Laura E. Berk 2) Çocuk Gelişim Psikolojisi; Helen Bee-Denise Boyd |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 2 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Juri | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 40 |