Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Radyasyon Fiziğine Giriş |
Tamer Kaya, Tıp Öğrencileri İçin Temel Radyoloji Fiziği.
Doğan Bor, RADYASYON NEDİR? Halkımız için Bilgilendirme Kılavuzu (2015).
Mary Alice Statkiewicz Sherer,Paula J. Visconti,E. Russell Ritenour,Kelli Haynes ,
Radiation Protection in Medical Radiography (2014).
Pehlivan F.,Biofizik, Hacettepe-Taş, Ankara, 2004.
|
2) |
Madde'nin Yapısı ve Radyasyon |
Tamer Kaya, Tıp Öğrencileri İçin Temel Radyoloji Fiziği.
Doğan Bor, RADYASYON NEDİR? Halkımız için Bilgilendirme Kılavuzu (2015).
Mary Alice Statkiewicz Sherer,Paula J. Visconti,E. Russell Ritenour,Kelli Haynes ,
Radiation Protection in Medical Radiography (2014).
Pehlivan F.,Biofizik, Hacettepe-Taş, Ankara, 2004.
|
3) |
Radyasyon Çeşitleri (Elektromanyetik Spektrum) |
Tamer Kaya, Tıp Öğrencileri İçin Temel Radyoloji Fiziği.
Doğan Bor, RADYASYON NEDİR? Halkımız için Bilgilendirme Kılavuzu (2015).
|
4) |
İyonize Radyasyon |
Tamer Kaya, Tıp Öğrencileri İçin Temel Radyoloji Fiziği.
Doğan Bor, RADYASYON NEDİR? Halkımız için Bilgilendirme Kılavuzu (2015).
|
5) |
X-Işınlarının Oluşumu-Özellikleri
X-Işınlarının Elde Edilmesi-Soğurulma Mekanizması
|
Tamer Kaya, Tıp Öğrencileri İçin Temel Radyoloji Fiziği.
Doğan Bor, RADYASYON NEDİR? Halkımız için Bilgilendirme Kılavuzu (2015).
|
6) |
İyonize Radyasyonun Madde ile Etkileşimi |
Tamer Kaya, Tıp Öğrencileri İçin Temel Radyoloji Fiziği.
Doğan Bor, RADYASYON NEDİR? Halkımız için Bilgilendirme Kılavuzu (2015).
|
7) |
Koharent Saçılma, Fotoelektrik Olay, Kompton Olayı, Çift Oluşumu, Fotodisintegrasyon
|
Tamer Kaya, Tıp Öğrencileri İçin Temel Radyoloji Fiziği.
Doğan Bor, RADYASYON NEDİR? Halkımız için Bilgilendirme Kılavuzu (2015).
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Radyasyon Ölçüm Birimleri |
Tamer Kaya, Tıp Öğrencileri İçin Temel Radyoloji Fiziği.
Doğan Bor, RADYASYON NEDİR? Halkımız için Bilgilendirme Kılavuzu (2015).
Mary Alice Statkiewicz Sherer,Paula J. Visconti,E. Russell Ritenour,Kelli Haynes ,
Radiation Protection in Medical Radiography (2014).
Pehlivan F.,Biofizik, Hacettepe-Taş, Ankara, 2004.
|
10) |
Radyasyon ile İlgili Uluslararası Kuruluşlar
|
Mary Alice Statkiewicz Sherer,Paula J. Visconti,E. Russell Ritenour,Kelli Haynes ,
Radiation Protection in Medical Radiography (2014).
|
11) |
Radyasyon Ağırlık Faktörleri-Doku ve Organ Duyarlılıkları
|
Tamer Kaya, Tıp Öğrencileri İçin Temel Radyoloji Fiziği.
Doğan Bor, RADYASYON NEDİR? Halkımız için Bilgilendirme Kılavuzu (2015).
Mary Alice Statkiewicz Sherer,Paula J. Visconti,E. Russell Ritenour,Kelli Haynes ,
Radiation Protection in Medical Radiography (2014).
Pehlivan F.,Biofizik, Hacettepe-Taş, Ankara, 2004. |
12) |
X-ışınları Cihazları ( Görüntüleme-Tedavi Teknikleri)
|
Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı |
13) |
Radyasyon Güvenliği
|
Ege Üniv.Hastanesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi -Radyasyon Güvenliği El Kitabı-2023
Sağlık Bakanlığı Radyasyon Güvenliği Yönetmeliği
|
14) |
Genel Tekrar |
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
3 |
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
4) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
4 |
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
2 |
7) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
8) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. |
4 |
9) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. |
4 |
10) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
4 |
11) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
4 |
12) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
13) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
3 |
14) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
4 |
15) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
3 |