Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BDY572 | ||||||||
Ders İsmi: | Beslenme Epidemiyolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HANDE ÖNGÜN YILMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, epidemiyolojik araştırma yöntemlerini, beslenmenin hastalık etiyolojisindeki rolünü öğretmek, toplumların beslenme durumunun izlenmesini ve sağlıklı beslenme düzenlerine ulaşmak ve sürdürmek için müdahaleler geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, epidemiyolojik araştırma yöntemlerini, beslenmenin hastalık etiyolojisindeki rolünü, toplumların beslenme durumunun izlenmesini ve sağlıklı beslenme düzenlerine ulaşmak ve sürdürmek için müdahaleler geliştirilmesini ve değerlendirmeyi içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Beslenme epidemiyolojisi tanımı ve içeriği | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
2) | Beslenme epidemiyolojisi tanımı ve içeriği | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
3) | Epidemiyolojik araştırma yöntemleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
4) | Epidemiyolojik araştırma yöntemleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
5) | Epidemiyolojik araştırma yöntemleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
6) | Demografik sağlık verileri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
7) | Demografik sağlık verileri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
8) | Beslenme durumunu saptama yöntemleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
9) | Beslenme durumunu saptama yöntemleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
10) | Hastalıklarda beslenme epidemiyolojisi | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
11) | Hastalıklarda beslenme epidemiyolojisi | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
12) | Hastalıklarda beslenme epidemiyolojisi | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
13) | Dönem ödevlerinin değerlendirilmesi | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
14) | Dönem ödevlerinin değerlendirilmesi | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Willet W. Nutritional Epidemiology (Monographs in Epidemiology and and Biostatistics) 3rd Edition, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | Willet W. Nutritional Epidemiology (Monographs in Epidemiology and and Biostatistics) 3rd Edition, 2013. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir. | ||||||
2) Mezuniyet süresince/sonrasında kurum içi, ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılır. | ||||||
3) Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir | ||||||
4) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. | ||||||
5) Alanındaki duygu düşünce ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir. | 4 |
2) | Mezuniyet süresince/sonrasında kurum içi, ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılır. | 4 |
3) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir | 5 |
4) | Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. | 5 |
5) | Alanındaki duygu düşünce ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir | 4 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 |