Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BDY720 | ||||||||
Ders İsmi: | Beslenme Araştırmalarında İleri Biyoistatistik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DUYGU AYDIN HAKLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İleri biyoistatistik konularını kavrama ve bunları kullanabilme. |
Dersin İçeriği: | Biyoistatistiğin tanımı ve temel kavramları, veri toplama ve verileri sunma teknikleri, Olasılık dağılımları, Örnekleme, Örneklem hatası, Merkezi eğilim ölçüleri, Değişim ölçüleri, Hipotez testleri, Regresyon ve korelasyon, İstatistik Paket Programları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilim, bilimsel yöntem, İstatistik ve biyoistatistik kavramları, biyoistatistik temel kavramları | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
2) | Değişken türleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
3) | Veri toplama ve verilerin gösterim yöntemleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
4) | Belirtici istatistikler (Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri) | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
5) | Teorik dağılımlar (Normal, Binom ve Poisson dağılımları) | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
6) | İstatistik yazılımları ve SPSS | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
7) | Hipotez testleri temel kavramları | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
8) | Hipotez testleri (Student?s T, Mann-Whitney U ve Wilcoxon testleri) | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
9) | Hipotez testleri (Tek yönlü ve Kruskal Wallis varyans analizi) | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
10) | Hipotez testleri (İki yönlü varyans analizi) | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
11) | Hipotez testleri (Tekrarlı ölçümler varyans analizi ve Fridman test) | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
12) | Hipotez testleri (Ki-kare testleri) | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
13) | Regresyon ve korelasyon analizi | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
14) | Regresyon ve korelasyon analizi | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Zar, J.H. (1998). Biostatistical analysis. Prence Hall, London. 4th ed. |
Diğer Kaynaklar: | Zar, J.H. (1998). Biostatistical analysis. Prence Hall, London. 4th ed. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
6 |
7 |
5 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | ||||||||
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | ||||||||
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | ||||||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | ||||||||
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | ||||||||
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |
1) | Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |
2) | Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
5) | Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |
7) | anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 |