BDY720 Beslenme Araştırmalarında İleri Biyoistatistikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY720
Ders İsmi: Beslenme Araştırmalarında İleri Biyoistatistik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DUYGU AYDIN HAKLI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İleri biyoistatistik konularını kavrama ve bunları kullanabilme.
Dersin İçeriği: Biyoistatistiğin tanımı ve temel kavramları, veri toplama ve verileri sunma teknikleri, Olasılık dağılımları, Örnekleme, Örneklem hatası, Merkezi eğilim ölçüleri, Değişim ölçüleri, Hipotez testleri, Regresyon ve korelasyon, İstatistik Paket Programları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Biyoistatistik temel kavramlarını tanımlayabilme
2) Veri toplama yöntemlerini ve verilerin organizasyonunu tanımlayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Değişken türlerini açıklayabilme
2) Belirtici istatistikleri tanımlayabilme
3) İstatistik yazılımı kullanabilme
4) Hipotez testlerini açıklayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Teorik dağılımları açıklayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bazı hipotez testlerini yapabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilim, bilimsel yöntem, İstatistik ve biyoistatistik kavramları, biyoistatistik temel kavramları Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
2) Değişken türleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
3) Veri toplama ve verilerin gösterim yöntemleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
4) Belirtici istatistikler (Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri) Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
5) Teorik dağılımlar (Normal, Binom ve Poisson dağılımları) Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
6) İstatistik yazılımları ve SPSS Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
7) Hipotez testleri temel kavramları Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
8) Hipotez testleri (Student?s T, Mann-Whitney U ve Wilcoxon testleri) Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
9) Hipotez testleri (Tek yönlü ve Kruskal Wallis varyans analizi) Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
10) Hipotez testleri (İki yönlü varyans analizi) Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
11) Hipotez testleri (Tekrarlı ölçümler varyans analizi ve Fridman test) Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
12) Hipotez testleri (Ki-kare testleri) Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
13) Regresyon ve korelasyon analizi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
14) Regresyon ve korelasyon analizi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zar, J.H. (1998). Biostatistical analysis. Prence Hall, London. 4th ed.
Diğer Kaynaklar: Zar, J.H. (1998). Biostatistical analysis. Prence Hall, London. 4th ed.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

6

7

5

8

Program Kazanımları
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87