Sinema ve Televizyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SIN615 | ||||||||
Ders İsmi: | Sinemada Fotografik İmge - 1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BURAK KAPLAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fotoğraf teknikleri kavramlarıyla sinemanın görüntü estetiği analiz edilir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, sinematografide fotografik yaklaşımları inceler. Sinemada hareket yaratmak için fotoğrafın donmuş imgesi gözlemlenir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Göstergebilim alanına giriş ve kapsadığı konular; kurs gereksinimleri, sınav yöntemleri, ödevler ve sunumlar hakkında genel bilgi | yok |
2) | Çağdaş sanata genel giriş | yok |
3) | Modernizmden Postmodernizm’e: Yeni Avangart yaklaşımlar | yok |
4) | Dilin yapısı dili oluşturan öğeler; görme ve algılama süreçleri; dil ve anlama süreci; ilintili disiplinler; dilbilim, edebiyat ve sinema; fonetik | yok |
5) | Anlama süreçleri; yazma ve anlam oluşturma iletişim süreci | yok |
6) | Göstergebilim kurucusu olarak Ferdinand de Saussure ilkeler kavramlar ve terimler | yok |
7) | Saussure kavramlar ve gösterge döngüsü; özellikler ve dildeki yeri | yok |
8) | Vize sınavı | yok |
9) | 20 yy da Göstergebilim: Fransa | yok |
10) | Roland Barthes ve ilkeleri kavramlar ve terimler | yok |
11) | 21.yy da göstergebilim: Umberto Eco | yok |
12) | Göstergebilimsel yöntemle film çözümleme örnekleri | yok |
13) | Göstergebilimsel yöntemle film çözümleme örnekleri | yok |
14) | Göstergebilimsel yöntemle film çözümleme örnekleri | yok |
15) | Genel değerlendirme | yok |
16) | Final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Sinema ve Televizyon doktora programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. | ||
2) Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinema ve Televizyon doktora programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. | 5 |
2) | Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 16 | 256 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 262 |