AIE534 Object Oriented Programmingİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Yapay Zeka Mühendisliği (YL) (Tezsiz) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yapay Zeka Mühendisliği (YL) (Tezsiz) (İngilizce)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AIE534
Ders İsmi: Object Oriented Programming
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BEKİR TEVFİK AKGÜN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: * Nesne Tabanlı Programlama Konuları ile tasarım yapabilmek.
* Nesne Tabanlı Programlama Konuları ile gerçekleştirim yapabilmek.
* Nesne Tabanlı Programlama Konuları ile test yapabilmek.
*Nesne Tabanlı Programlama Konuları ile belgeleme yapabilmek.
Dersin İçeriği: Nesne tabanlı/yönelimli programlama prensipleri, çözümlerini tasarlama, uygulama, test etme ve belgeleme. Sınıf ve nesne kavramına giriş, properties, metodlar ve özellikler, const ve readonly, this referansı, structure, collections. Temel sınıf ve türemiş sınıflar, protected, temel sınıf ve türetilmiş sınıflar arasındaki ilişki, türetilmiş sınıflarda constructor ve destructorlar, kalıtım, interface, override ve new, polimorfizm, abstract metodlar ve sınıflar, virtual metodlar ve özellikler, sealed sınıf ve metodlar, operatör ezme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) A. Nesne Tabanlı Programlama Konuları ile tasarım yapabilir.
2) B. Nesne Tabanlı Programlama Konuları ile gerçekleştirim yapabilir.
3) C. Nesne Tabanlı Programlama Konuları ile test yapabilir.
4) D. Nesne Tabanlı Programlama Konuları ile belgeleme yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş Temel Tanımlar Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall
2) Programlama Dilleri ve Piyasa Kullanım İhtiyaçları Kıyaslamalar Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall
3) Nesne Kullanımı ve Operatörler Diziler Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall
4) Overloading, Overriding Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall
5) Yapısal Programlama Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall
6) Nesne Tabanlı Programlama Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall
7) Class Struct Yapıları Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall
8) Çoklu Kalıtım Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall
9) Modüler Yazılım Geliştirme,Package, namespace kavramları Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall
10) Ara Sınav Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall
11) Nesne Tabanlı Programlamada Polymorfizm Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall
12) Nesne Tabanlı Programlamada Polymorfizm Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall
13) Nene Tabanlı Programlamada Modülarite Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall
14) Tasarım Şablonları Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall
15) FİNAL SINAVI Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall
16) BÜTÜNLEME SINAVI Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: *Thinking in C# Larry O’Brien and Bruce Eckel, Prentice Hall
Diğer Kaynaklar: C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Ahmet Kaymaz, Papatya Yayıncılık
Visual C# : How to Program, H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc., Prentice Hall

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7) Tözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
11) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7) Tözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
11) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 20
Projeler 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Uygulama 1 70 70
Proje 1 70 70
Final 1 100 100
Toplam İş Yükü 285