PSI203 Çağdaş Psikolojinin Kökenleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI203
Ders İsmi: Çağdaş Psikolojinin Kökenleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ
Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin psikolojinin tarihsel gelişimi ve başlıca ekolleri hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği: Psikolojinin tarihsel gelişimi ve başlıca Psikoloji ekolleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Felsefenin Psikoloji üzerindeki etkilerini bilir.Mekanik görüş kavramını ve fizyolojinin psikolojiye etkilerini bilir.Deneysel Psikolojinin başlangıcını hazırlayan bilim adamları ve çalışmalarını bilir.
2) Psikanalizin ortaya çıkmasında etkili olan gelişmeleri ve bu ekolün temel kavram ve görüşlerini bilir.Psikolojide halihazırda gelişmekte olan ekollerden Bilişsel Psikolojinin temel kavram ve görüşlerini bilir.
3) Yapısalcılık ve İşlevselcilik ekollerinin temel kavram ve görüşlerini bilir.
4) Davranışçılık ve bu ekole katkıda bulunan başlıca bilim adamlarını ve temel çalışmalarını bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Modern Psikoloji Tarihine Giriş Öğretim görevlisinin sunumları
2) Psikolojinin Felsefi Temelleri Öğretim görevlisinin sunumları
3) Mekanik Ruh Kavramı ve Fizyolojinin Psikolojiye Etkiler Öğretim görevlisinin sunumları
4) Deneysel Psikolojinin Başlangıcı Öğretim görevlisinin sunumları
5) Yapısalcılık Öğretim görevlisinin sunumları
6) İşlevselcilik: Öncüleri, Kuruluşu ve Temel Çerçevesi Öğretim görevlisinin sunumları
7) Uygulamalı Psikoloji: Psikolojik Testler Öğretim görevlisinin sunumları
8) Ara Sınav Yok
9) B.F. Skinner: Edimsel Koşullanma, Pekiştirme Tarifeleri Öğretim görevlisinin sunumları
10) Bandura'nın Sosyal Bilişsel Teorisi Öğretim görevlisinin sunumları
11) Gestalt Psikolojisi: İlk Etkiler, Temel Kavram ve Görüşleri Öğretim görevlisinin sunumları
12) W. Köhler ve K. Lewin'in Çalışmaları Öğretim görevlisinin sunumları
13) Psikanaliz: İlk Bilinçaltı Teorileri, Psikopatolojiyle İlgili Düşünceler, Temel Kavram ve Görüşleri Öğretim görevlisinin sunumları
14) Final Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Schultz, D.P.&Schultz, S.E. (2007). Modern Psikoloji Tarihi. Kaknüs Yayınları, İstanbul.

Diğer Kaynaklar: Schultz, D.P.&Schultz, S.E. (2007). Modern Psikoloji Tarihi. Kaknüs Yayınları, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

Program Kazanımları
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar.
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar.
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler.
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler.
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar.
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. 5
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. 5
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. 5
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. 5
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. 5
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 42 126
Küçük Sınavlar 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 186