Klinik Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KPSK503 | ||||||||
Ders İsmi: | İleri Psikopatoloji ve Olgu Formülasyonu | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi KADER BAHAYİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, bir olguyla karşılaşıldığında ruhsal bozuklukların nasıl değerlendirildiği ve tanılandığı; bunu takiben elde edilen bilgilerin organizasyonu, açıklık kazanması ve kavramsallaştırlması yoluyla her bir olgu için biricik olmak üzere seçilecek müdahale tekniklerinin sistemli olarak nasıl formüle edildiği konusunda, lisansüstü öğrencisinin bilgi ve beceri kazanmasını amaçlar. Bu doğrultuda, çeşitli ruhsal bozukluklar tüm boyutlarıyla ele alınarak olgu örnekleri üzerinden lisansüstü öğrencisinin yukarıda anılan süreçleri kavraması hedeflenir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste bilimsel ve klinik perspektiflerden, farklı bakış açıları göz önüne alınarak, normal dışı davranış üzerine bir anlayış geliştirmek amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, giriş ve dersin rasyonelinin paylaşılması | Comprehensive Textbook of Psychiatry, Tenth Edition, 2017 Sadock BJ, Sadock VA, Ruiz P Walters Kluver |
2) | Şizofreni spektrumu ve diğer psikotik bozukluklar | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, 2013 American Psychiatric Association American Psychiatric Association |
3) | Bipolar ve ilişkili bozukluklar | Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı, 2020 Öztürk O, Uluşahin A Nobel Tıp |
4) | Depresyon bozuklukları | Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı, 2020 Köroğlu E Esenkal Yayıncılık |
5) | Anksiyete bozuklukları | öğretim görevlisi sunum ve notları |
6) | Obsesif kompulsif ve ilişkili bozukluklar | öğretim görevlisi sunum ve notları |
7) | Ara sınav | Yok |
8) | Travma ve stresle ilişkili bozukluklar | öğretim görevlisi sunum ve notları |
9) | Disosiasyon bozuklukları | öğretim görevlisi sunum ve notları |
10) | Bedensel belirti bozuklukları | öğretim görevlisi sunum ve notları |
11) | Beslenme ve yeme bozuklukları | öğretim görevlisi sunum ve notları |
12) | Madde ile ilişkili bozukluklar ve bağımlılık bozuklukları | öğretim görevlisi sunum ve notları |
13) | Nörobilişsel bozukluklar | öğretim görevlisi sunum ve notları |
14) | Kişilik bozuklukları | öğretim görevlisi sunum ve notları |
15) | FİNAL | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | öğretim görevlisi sunum ve notları |
Diğer Kaynaklar: | Comprehensive Textbook of Psychiatry, Tenth Edition, 2017 Sadock BJ, Sadock VA, Ruiz P Walters Kluver Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, 2013 American Psychiatric Association American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı, 2020 Öztürk O, Uluşahin A Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı, 2020 Köroğlu E Esenkal Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. | 5 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 591 |