KPSK552 Psikodrama ve Uygulamalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: KPSK552
Ders İsmi: Psikodrama ve Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
6 6 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: bu derste,bir grup terapi yöntemi olan psikodrama ile öğrencileri tanıştırarak, yöntem ve tekniklerini kullanarak sosyal hizmet uzmanlarının rol ve becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlamaktır. Öğrencilerin grup dinamikleri aracılıyla empati kurma düzeylerinin artması, kaygı düzeylerinin azalması, benlik saygılarının, atılganlık düzeylerinin artması; Mesleki yaşantıda en değerli aracımız olan sağlıklı ve yetkin bir birey olabilme yönünde yaratıcı ve spontanlık yönlerini geliştirmek hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: psikodrama uygulaması; psikodramanın unsurları; bir psikodrama oturumunun aşamaları; psikodramada temel teknikler ve yardımcı teknikler; psikodramada ısınma oyunları uygulama şeklinde haftalık derslerin yürütülmesi planlanmaktadır. Öğrencilerin spontan, yaratıcı özellikleri kazanmaları için eylem halinde olmalarını sağlayan bir ders içeriği olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Psikodrama uygulamalarını deneyimler.
2) Psikodrama ve rol kuramının uygulamadaki etkilerini analiz eder.
3) Psikodramayı ve Psikodramanın unsurlarını tanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Psikodrama ve rol kuramının uygulamadaki etkilerini analiz eder.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel çerçeve ve giriş Yok
2) Grup Kuralları, Grup olarak tanışma ve Karşılaşma Psikodramanın tarihçesi, Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. 2. Adam BLATNER, Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 3. Deniz ALTINAY, Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008
3) psikodrama hakkında kuramsal bilgi hocanın notları ve sunumları
4) Psikodrama ile grubun iletişim becerilerinin çeşitli ısınma oyunları aracılığıyla çalışılması. hocanın notları ve sunumları
5) ekip olma becerilerinin geliştirilmesi. hocanın notları ve sunumları
6) Grup hakkında kuramsal bilgi. hocanın notları ve sunumları
7) grup üyelerinin çeşitli ısınma oyunları kullanılarak empati becerilerinin geliştirilmesi hocanın notları ve sunumları
8) Isınma-Oyun-Paylaşım hocanın notları ve sunumları
9) Grup üyelerinin ekiplere ayrılarak kendi oyunlarının tasarımını yapmaları hocanın notları ve sunumları
10) Psikodramanın öğeleri hocanın notları ve sunumları
11) Grup hakkında kuramsal bilgi hocanın notları ve sunumları
12) Psikodrama Yaşantı Grubu ile grup üyelerinin sorun çözme becerilerinin, yaratıcılık becerilerinin çeşitli ısınma oyunları kullanarak geliştirilmesi hocanın notları ve sunumları
13) Psikodrama Oturumu aşamaları hocanın notları ve sunumları
14) Öğrenci Gruplarının oyun tasarımlarının sunumu ve değerlendirilmesi hocanın notları ve sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: none

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Grup çalışması ve ödevi
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 30 420
Uygulama 6 6 36
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 459