KPSK553 Psikoterapi Uygulamaları ve Süpervizyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: KPSK553
Ders İsmi: Psikoterapi Uygulamaları ve Süpervizyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
6 6 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR
Dersi Veren(ler): Dr. MUHAMMED GÖRKEM GÖKÇELİOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Psikoterapi Süpervizyonuna Giriş dersinin amacı klinik psikolog adaylarının hasta karşısında klinik görüşmelerini nasıl planlayacaklarını bilen, ilk görüşme ve devam seanslarında ileri uygulama becerilerine sahip, bilgili ve donanımlı klinisyenler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği: Dinamik Psikoterapi çerçevesine uygun olarak, klinik görüşmede anamnez alma, terapi çerçevesi ve genel kurallarının oluşturulması, psikopatolojinin tanımlanması ve tedavi planının oluşturulması. Dinamik psikoterapi tanı ve formülasyonun yapılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) psikopatolojinin tanımlanması
2) tedavi planının oluşturulması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dinamik Psikoterapi çerçevesine uygun olarak, klinik görüşmede anamnez alma
2) terapi çerçevesi ve genel kurallarının oluşturulması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Dinamik psikoterapi tanı ve formülasyonun yapılması
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Tanışma • Dersin içeriği, işlenişi, hedef ve sorumluluklar ile ilgili bilgilendirme. • Kaynakların paylaşımı Öğretim elemanı not ve sunumları
2) • Terapi nedir? • Terapötik ilişki nedir? • Terapi seanslarının fiziki koşulları nasıl olmalı? Öğretim elemanı not ve sunumları
3) • Psikanaliz’in etiyolojisi • Psikanalizin psikolojiye ve psikoterapiye katkıları Öğretim elemanı not ve sunumları
4) • İlk seansın yapılandırılması • Çerçevenin belirlenmesi • İlk seansın sonlandırılması Öğretim elemanı not ve sunumları
5) • İlk seans pratiğinin uygulanması • İlk seans pratiğinin değerlendirilmesi Öğretim elemanı not ve sunumları
6) • İlk seans pratiğinin uygulanması • İlk seans pratiğinin değerlendirilmesi Öğretim elemanı not ve sunumları
7) • Psikanalitik psikoterapide çerçeve ihlali ve çerçevenin korunması • Psikanalitik psikoterapide çerçevenin önemi ve terapiye katkısı Öğretim elemanı not ve sunumları
8) • Aktarım – Karşı aktarım’ın değerlendirilmesi • Aktarım – Karşı aktarım’ın iyileştirici yönünün değerlendirilmesi Öğretim elemanı not ve sunumları
9) Terapi Sözleşmesi Öğretim elemanı not ve sunumları
10) • Psikanalitik psikoterapi vaka sunumlarının okunması • Psikanalitik psikoterapide patoloji saptama Öğretim elemanı not ve sunumları
11) • Psikoterapiyi bitirme ve değerlendirme • Seans deşifresi, sunumu ve raporu hazırlama Öğretim elemanı not ve sunumları
12) • Vaka sunumları ve raporlandırılması Öğretim elemanı not ve sunumları
13) • Literatür taraması ve vaka sunumları incelemesi Öğretim elemanı not ve sunumları
14) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı not ve sunumları
Diğer Kaynaklar: • Psikanalitik Tanı - Klinik Süreç İçinde Kişilik Yapısını Anlamak
Yazar: Nancy McWilliams
Çevirmen: Erkan Kalem
Yayınevi : İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları

• Psikanaliz’de Temel Kavramlar
Yazar: Charles Brenner
Yayınevi: HYB Yayıncılık

• Psikanalitik Bakışlar- II Psikanalitik Çerçeve
Yayınevi: Psikeistanbul
Öğretim elemanı not ve sunumları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 16 224
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 226