Psikoloji (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KPSK553 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikoterapi Uygulamaları ve Süpervizyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. MUHAMMED GÖRKEM GÖKÇELİOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Psikoterapi Süpervizyonuna Giriş dersinin amacı klinik psikolog adaylarının hasta karşısında klinik görüşmelerini nasıl planlayacaklarını bilen, ilk görüşme ve devam seanslarında ileri uygulama becerilerine sahip, bilgili ve donanımlı klinisyenler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Dinamik Psikoterapi çerçevesine uygun olarak, klinik görüşmede anamnez alma, terapi çerçevesi ve genel kurallarının oluşturulması, psikopatolojinin tanımlanması ve tedavi planının oluşturulması. Dinamik psikoterapi tanı ve formülasyonun yapılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Tanışma • Dersin içeriği, işlenişi, hedef ve sorumluluklar ile ilgili bilgilendirme. • Kaynakların paylaşımı | Öğretim elemanı not ve sunumları |
2) | • Terapi nedir? • Terapötik ilişki nedir? • Terapi seanslarının fiziki koşulları nasıl olmalı? | Öğretim elemanı not ve sunumları |
3) | • Psikanaliz’in etiyolojisi • Psikanalizin psikolojiye ve psikoterapiye katkıları | Öğretim elemanı not ve sunumları |
4) | • İlk seansın yapılandırılması • Çerçevenin belirlenmesi • İlk seansın sonlandırılması | Öğretim elemanı not ve sunumları |
5) | • İlk seans pratiğinin uygulanması • İlk seans pratiğinin değerlendirilmesi | Öğretim elemanı not ve sunumları |
6) | • İlk seans pratiğinin uygulanması • İlk seans pratiğinin değerlendirilmesi | Öğretim elemanı not ve sunumları |
7) | • Psikanalitik psikoterapide çerçeve ihlali ve çerçevenin korunması • Psikanalitik psikoterapide çerçevenin önemi ve terapiye katkısı | Öğretim elemanı not ve sunumları |
8) | • Aktarım – Karşı aktarım’ın değerlendirilmesi • Aktarım – Karşı aktarım’ın iyileştirici yönünün değerlendirilmesi | Öğretim elemanı not ve sunumları |
9) | Terapi Sözleşmesi | Öğretim elemanı not ve sunumları |
10) | • Psikanalitik psikoterapi vaka sunumlarının okunması • Psikanalitik psikoterapide patoloji saptama | Öğretim elemanı not ve sunumları |
11) | • Psikoterapiyi bitirme ve değerlendirme • Seans deşifresi, sunumu ve raporu hazırlama | Öğretim elemanı not ve sunumları |
12) | • Vaka sunumları ve raporlandırılması | Öğretim elemanı not ve sunumları |
13) | • Literatür taraması ve vaka sunumları incelemesi | Öğretim elemanı not ve sunumları |
14) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı not ve sunumları |
Diğer Kaynaklar: | • Psikanalitik Tanı - Klinik Süreç İçinde Kişilik Yapısını Anlamak Yazar: Nancy McWilliams Çevirmen: Erkan Kalem Yayınevi : İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları • Psikanaliz’de Temel Kavramlar Yazar: Charles Brenner Yayınevi: HYB Yayıncılık • Psikanalitik Bakışlar- II Psikanalitik Çerçeve Yayınevi: Psikeistanbul Öğretim elemanı not ve sunumları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 16 | 224 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 226 |