Klinik Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KPSK557 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk ve Ergenlik Psikopatolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste, çocuk ve ergen psikopatolojileri üzerine geliştirilen temel teori ve yaklaşımları işlenmektedir. Derste, Öğrencilerin, çocukluk ve ergenlik süreçlerinde sık karşılaşılan dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu, öğrenme güçlüğü, otizm, kaygı bozukluğu gibi problemler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Derste; Çocuk ergen psikopatolojilerinin etiyolojileri ve tedavileri farklı bakış açıları temel alınarak incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin genel değerlendirilmesi ve tanışma | Yok |
2) | Çocuk ve ergen ruhsal gelişiminin bedensel, zihinsel ve toplumsal gelişimle ilişkisi. | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
3) | Gelişim Dönemlerine özgü sorunlar | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
4) | Zihinsel bozukluk (Zihinsel Gelişim Bozukluğu) | Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 6. ss. 203-241 |
5) | Yeme Bozuklukları, Cinsel Kimlik ve Sorunları | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
6) | Otistik Spektrum Bozukluğu (OSB) | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
7) | Kaygı Bozuklukları (Kaygı ve Fobiler) | Çetin, F.Ç. (2008). Çocuk ergen psikiyatrisi temel kitabı, Ankara, Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Derneği Yayınları. |
8) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) | Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 9. ss. 315-357 |
9) | Anksiyete Bozuklukları ve Obsesif Kompulsif ve ilgili bozukluklar | Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 10. ss. 369-415 |
10) | Depresyon ve intihar girişimi | Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 11. ss. 415-463 |
11) | Yeme ve Beslenme Bozuklukları | Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 13. ss. 505-541 |
12) | Somatoform Bozukluklar, Yaygın Gelişimsel Bozukluklar ve Otizm | Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 12. ss. 463-505 |
13) | Psikozlar | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
14) | Vaka örnekleri ve dönemin gözden geçirilmesi | Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective (2nd ed.). New York: Routledge |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
Diğer Kaynaklar: | Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 32 | 448 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 453 |