Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HRE431 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğlence Endüstrisinde Halkla İlişkiler | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, eğlence endüstrilerinin uzun vadeli hedeflerin uygulanması için halkla ilişkiler stratejilerini ve uygulamalarını nasıl kullandığı, formüle ettiği ve uyguladığı konusunda genel bir bakış sağlamaktır. Farklı vaka çalışmaları ve yönetici geri bildirimleri aracılığıyla, bu ders aynı zamanda öğrencilere bir etkinlik tanıtmak ve düzenlemek, yaratıcı stratejiler geliştirmek, dijital içerik üretmek veya sponsorluk önerileri hazırlamak gibi eğlence endüstrilerinin çeşitli konularını da tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | 1 .Hafta : Eğlence endüstrisi, organizasyon yapıları ve iletişim 2 .Hafta : Eğlence endüstrisinde izleyici ve segmentasyon 3 .Hafta : Eğlence haberleri, eğlence basını ile iletişim ve sosyal medya 4 .Hafta : Eğlence sektöründe etkinlik türleri ve etkinlik yönetimi 5 .Hafta : Tematik eğlence, tarih ve kültür parklarında halkla ilişkiler uygulamaları 6 .Hafta : Turizm sektöründe halkla ilişkiler uygulamaları 7 .Hafta : Vize Haftası 8 .Hafta : Yayıncılık ve dijital yayın platformları çerçevesinde halkla ilişkiler çemberi 9 .Hafta : Büyük yapımlar, bağımsız filmler ve festivaller çerçevesinde halkla ilişkiler 10. Hafta: Video Oyunlarında iletişim ve halkla ilişkiler 11. Hafta: Spor endüstrisinde halkla ilişkiler 12. Hafta: Proje Sunumları 13. Hafta: Proje Sunumları 14. Hafta: Proje Sunumları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Eğlence endüstrisi, organizasyon yapıları ve iletişim | none |
2) | Eğlence haberleri, eğlence basını ile iletişim ve sosyal medya | none |
3) | Eğlence endüstrisinde izleyici ve segmentasyon | none |
4) | Tematik eğlence, tarih ve kültür parklarında halkla ilişkiler uygulamaları | none |
5) | Turizm sektöründe halkla ilişkiler uygulamaları | none |
6) | Eğlence sektöründe etkinlik türleri ve etkinlik yönetimi | none |
7) | Vize Haftası | none |
8) | Yayıncılık ve dijital yayın platformları çerçevesinde halkla ilişkiler çemberi | none |
9) | none | |
10) | Video Oyunlarında iletişim ve halkla ilişkiler | none |
11) | Spor endüstrisinde halkla ilişkiler | none |
12) | Proje Sunumları | none |
13) | Proje Sunumları | none |
14) | Proje Sunumları | none |
Ders Notları / Kitaplar: | none |
Diğer Kaynaklar: | none |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Gözlem | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 2 |