KPSK562 Çift ve Aile Terapileri Uygulama ve Supervizyonuİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: KPSK562
Ders İsmi: Çift ve Aile Terapileri Uygulama ve Supervizyonu
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
6 6 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, öğrencilere ilk görüşmeden son seansa kadar gerekli klinik deneyimler ile ilgili bilgi sunar. Aile ve çift terapisinde danışmanlık ve psikoterapi becerilerini geliştirmek, danışanlara zarar vermemeyi ve etik ve risk değerlendirmesini yapabilmek, klinik değerlendirme yapabilmek, profesyonel ve bilimsel çerçevede danışanı değerlendirebilmek, tedavi teknik ve bilgilerini uygulamalı olarak pekiştirmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Deşifrelerin zamanında teslim edilmesi: Her terapi seansının deşifresi yazılacak ve süpervizyon tarihinden en geç iki gün öncesine kadar süpervizöre ve süpervizyon grubuna gönderilecektir.
Süpervizyon seanslarına zamanında ve eksiksiz katılım: Süpervizyon derslerine iki defa geç kalmış ya da süpervizyondan erken ayrılmış öğrenciler, bir süpervizyon dersine katılmamış olarak kabul edilecektir. Sebep göstermeksizin iki veya daha fazla süpervizyona katılmayan öğrencilerin gruptan çıkarılması ile dersten kalması gündeme alınacak ve bu durum dönem sonu notunu doğrudan etkileyecektir.
Bilgilerin uygulamaya aktarılması: Öğrenilen bilgilerin psikoterapi seanslarında ve süpervizyon role-play’lerinde uygulanması, süpervizyona hazırlıklı gelinmesi, ele alınan tüm vakalar için her bir öğrencinin aktif olarak bilgilerini aktarması beklenmektedir.
Final çalışması: Öğrencilerden, dönem boyu süreçlerinde devam ettirdikleri danışanın detaylı vaka sunumunun ve formülasyonunun hazırlanması ve bu çalışmayı dönemin son dersinde elden teslim etmeleri istenecektir. Bu çalışma, tüm uygulama sürecini kapsar nitelikte olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT) yaklaşımıyla danışmanlık ve psikoterapi becerilerini geliştirmek
2) danışana zarar vermemeyi ve etik ve risk değerlendirmesini yapabilmek
3) klinik değerlendirme yapabilmek, profesyonel ve bilimsel çerçevede danışanı değerlendirebilmek
4) BDT tedavi teknik ve bilgilerini uygulamalı olarak pekiştirmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Seanslarının Etik Çerçevesi ve Vaka Sunum Standartları DSM – 5 Çev. Ertuğrul Köroğlu HYB Yayıncılık
2) Telefonda İlk Bilgi Toplama, İlk Görüşme Formu Evinizdeki Terapist Dr. Dennis Greenberger & Dr. Christine Padesky Altın Kitaplar
3) Ruhsal Durum Muayenesi, Risk Değerlendirme ve İntihar Önleme Planları Evinizdeki Terapist Klinisyen Elkitabı Dr. Christine Padesky & Dr. Dennis Greenberger Altın Kitaplar
4) Seansların Değerlendirilmesi Öğretim görevlisinin sunum ve notları
5) Seansların Değerlendirilmesi ve Vaka Formülasyonu Kognitif Terapi Ölçeği (Cognitive Theraphy Scale) Jeffrey Young, PhD & Aaron T. Beck, MD www.academyofct.org
6) Seansların Değerlendirilmesi Danışan görüşmesinin deşifresi
7) Seansların Değerlendirilmesi Danışan görüşmesinin deşifresi
8) Seansların Değerlendirilmesi Danışan görüşmesinin deşifresi
9) Seansların Değerlendirilmesi Danışan görüşmesinin deşifresi
10) Seansların Değerlendirilmesi Danışan görüşmesinin deşifresi
11) Seansların Değerlendirilmesi Danışan görüşmesinin deşifresi
12) Seansların Değerlendirilmesi ve Nüks Önleme Çalışmaları Danışan görüşmesinin deşifresi
13) Seansların Değerlendirilmesi ve Sonlandırma Süreci Danışan görüşmesinin deşifresi
14) Seansların, Öğrencilerin ve Sürecin Değerlendirilmesi Deşifrelerin toparlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim görevlisi anlatımı ve seansların detaylı değerlendirilmesi
Diğer Kaynaklar: Lecturer lecture and detailed evaluation of the sessions

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Rol oynama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Sunum
Raporlama
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 70
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 16 224
Uygulama 1 2 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 227