Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GBE323 | ||||||||
Ders İsmi: | Biochemistry I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEVDA MERT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SEVDA MERT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere biyokimya mantığını öğrenerek biyolojik süreçleri ve olayları anlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu teorik ve pratik ders Biyokimyanın birçok alanını kapsamaktadır. Biyokimya, yaşamın (hücreler ve organizmalar) nasıl ve neden çalıştığının kimyasal ve moleküler temelleridir. Öğrenciler terimleri anlamayı ve yorumlamayı ve hücre anatomisi, hücre biyokimyası, hücresel solunum ve genetiğin ilkelerini keşfetmeyi öğrenirler. Bu nedenle bu dersin genel amacı, öğrencileri biyokimyanın mantığını öğrenerek biyolojik süreçleri ve olayları anlayacak şekilde yetiştirmektir. Laboratuvar etkinliklerinde öğrenciler, temel matematiksel hesaplamaları yapmayı, deneysel veriler elde etmeyi ve neden-sonuç ilişkileri dahil olmak üzere gözlemlerin altında yatan ilkelerin yorumlanması için mantığı uygulamayı öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyokimyanın Kapsamı | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
2) | Yaşamın Matrisi: Sulu Bir Ortamda Zayıf Etkileşimler | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
3) | Yaşamın Matrisi: Sulu Bir Ortamda Zayıf Etkileşimler | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
4) | Yaşamın Enerjileri | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
5) | Yaşamın Enerjileri | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
6) | Nükleik asitler | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
7) | Nükleik asitler | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
8) | Ara sınav | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
9) | Proteinlere Giriş: Protein Yapısının Birincil Düzeyi | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
10) | Proteinlerin Üç Boyutlu Yapısı | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
11) | Proteinlerin Üç Boyutlu Yapısı | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
12) | Ara sınav | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
13) | Enzimler: Biyolojik Katalizörler | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
14) | Karbonhidratlar: Şekerler, Sakaritler, Glikanlar | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
15) | Lipitler, Membranlar ve Hücresel Taşıma | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
16) | Final sınavı | Biochemistry Concepts and Connections, Dean R Appling Spencer J. Anthony-Cahill Christopher K. Mathews. |
Ders Notları / Kitaplar: | Biochemistry (Lippincott Illustrated Reviews Series)Paperback. 6th Edition. Denise R. Ferrier. |
Diğer Kaynaklar: | Biochemistry (Lippincott Illustrated Reviews Series)Paperback. 6th Edition. Denise R. Ferrier. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 2 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | 3 |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 3 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 0 |
Laboratuar | 12 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 12 | % 15 |
Ara Juri | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Kanaat Notu | 12 | % 5 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |