KPSK574 Fizyolojik Psikolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: KPSK574
Ders İsmi: Fizyolojik Psikoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
6 6 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste; insan davranışı ve akıl yürütmede gerekli olan biyolojik mekanizmaları açıklamak ve fizyolojik psikolojinin alanı ve araştırma yöntemlerini organizmanın fizyolojisi ve anatomisini, davranım mekanizmalarını, duyu işlevlerini, motor işlevler ve duyguları, güdü ve güdünün fizyolojik temellerini işlevsel bozukluklar ve bu bozuklukların nedenlerini öğrenmek amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Sinir sisteminin yapısı, duyumsal ve motor fonksiyonlar, öğrenme, duygu, bellek gibi temel psikolojik süreçlerin sinirsel ve kimyasal temellerinin araştırıldığı bir ders içeriği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Fizyolojik psikoloji temel kuramlarını tanımlayıp, inceleyebilir.
2) İncelediği bir problem hakkında bilimsel yöntemleri kullanarak kanıtlara ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek
3) Fizyolojik psikolojinin alanı ve araştırma yöntemlerini açıklamak
4) duygular, güdü ve güdünün fizyolojik temellerini açıklar,
5) Fizyolojik psikoloji güncel araştırmalarının sinir sistemi hastalıkları tanı, tedavi ve rehabilitasyonuna katkılarını inceleyebilmek
6) Fizyolojik sinir sistemi bozukluklarının sebeplerini anlayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fizyolojik psikolojinin tanımı, alanı ve araştırma yöntemleri Öğretim görevlisinin sunum ve notları
2) Psikoloji, fizyoloji, fizyolojik psikolojinin konu alanları, işlevleri Öğretim görevlisinin sunum ve notları
3) Sinir sistemi anatomisi Öğretim görevlisinin sunum ve notları
4) İnsan davranışlarının oluşumundan sorumlu sinir sistemi ve görevleri Öğretim görevlisinin sunum ve notları
5) davranım mekanizmaları Öğretim görevlisinin sunum ve notları
6) Beyin loblarının yapısı ve görevleri Öğretim görevlisinin sunum ve notları
7) Beyin hasarı ve hücre yenilenmesi Öğretim görevlisinin sunum ve notları
8) Öğrenme, hafıza, amnezi Öğretim görevlisinin sunum ve notları
9) güdü ve güdünün fizyolojik temelleri Öğretim görevlisinin sunum ve notları
10) Psikiyatrik hastalıklar Öğretim görevlisinin sunum ve notları
11) Psikiyatrik hastalıklar Öğretim görevlisinin sunum ve notları
12) işlevsel bozukluklar ve bu bozuklukların nedenleri. Öğretim görevlisinin sunum ve notları
13) Genel tekrar ve çalışma Öğretim görevlisinin sunum ve notları
14) FİNAL YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Barnes, J., (2014). Temel Biyolojik Psikoloji. Çeviri Editörü: Prof.Dr. Ahmet ALTINDAĞ; Çeviri Editörü Yard. Uzm. Bio. Sercan ERDOĞAN.Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti. - ANKARA.
Carlson, N.R., (2012). Fizyolojik Psikoloji (Davranışın Nörolojik Temelleri). Çeviri Editörü:Muzaffer Şahin. 8.Basımdan Çeviri. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti. - ANKARA.
Cüceloğlu, D., (2006). İnsan ve Davranışı. Psikolojinin Temel Kavramları. Remzi Kitapevi. 15. Basım. İstanbul. 591 s.
Diğer Kaynaklar: Barnes, J., (2014). Temel Biyolojik Psikoloji. Çeviri Editörü: Prof.Dr. Ahmet ALTINDAĞ; Çeviri Editörü Yard. Uzm. Bio. Sercan ERDOĞAN.Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti. - ANKARA.
Carlson, N.R., (2012). Fizyolojik Psikoloji (Davranışın Nörolojik Temelleri). Çeviri Editörü:Muzaffer Şahin. 8.Basımdan Çeviri. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti. - ANKARA.
Cüceloğlu, D., (2006). İnsan ve Davranışı. Psikolojinin Temel Kavramları. Remzi Kitapevi. 15. Basım. İstanbul. 591 s.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 32 448
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 452