KPSK575 Nöropsikolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: KPSK575
Ders İsmi: Nöropsikoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
6 6 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, nöropsikolojik süreçlere klinik ve bilişsel bir bakış açısı edinmelerini ve bilişsel süreçlerin klinik ve bilişsel süreçler açısından değerlendirilmesi konusunda bilgi vermek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Zihin ve beyin arasındaki ilişkiyi inceleyen bir bilim dalı olan bilişsel nöropsikolojinin tanıtımı ve temel konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Nöropsikolojinin temel kavramlarını açıklayabilmek.
2) Nöropsikolojik testlerin ilişkili olduğu bilişsel alanları açıklayabilmek.
3) Beynin gelişimi, yapısı ve işlevlerini açıklamak.
4) Bilişsel ve klinik nöropsikoloji temelinde beyin-biliş ilişkisini açıklayabilmek
5) Nöropsikolojik süreçlerde ortaya çıkan bozulmaları değerlendirme, takip ve tanılayabilmek için gerekli bilgileri edinebilme ve kullanabilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nöropsikoloji: Tarihi ve Gelişimi Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press (Bölüm 1: The Discipline of Neuropsychology; ss. 3-22). Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers (Bölüm 1: The Development of Neuropsychology; ss. 1-29)
2) Sinir Sistemi, Merkezi Sinir Sistemi, Periferik ve Otonom Sinir Sistemi öğretim görevlisinin notları ve sunumları
3) Merkezi sinir sisteminin yapısı ve işleyişi; beyin yapıları ve gelişimi öğretim görevlisinin notları ve sunumları
4) Beyin ve Beyindeki Temel Yapılar öğretim görevlisinin notları ve sunumları
5) Beyincik ve Omurilik Fonksiyonları ve Bozuklukları öğretim görevlisinin notları ve sunumları
6) Sempatik ve Parasempatik Sinir Sistemi öğretim görevlisinin notları ve sunumları
7) Bilinç, uyarılma ve dikkat öğretim görevlisinin notları ve sunumları
8) Ara Sınav Yok
9) Bellek öğretim görevlisinin notları ve sunumları
10) Nöron, Nöron Bölgeleri öğretim görevlisinin notları ve sunumları
11) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda bilişsel profil öğretim görevlisinin notları ve sunumları
12) Nöropsikolojik değerlendirme öğretim görevlisinin notları ve sunumları
13) Serotonin, Noradrenalin, Dopamin öğretim görevlisinin notları ve sunumları
14) Endokrin Sistem- Nöropsikoloji İlişkisi öğretim görevlisinin notları ve sunumları
15) Final Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press (Bölüm 1: The Discipline of Neuropsychology; ss. 3-22). Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers (Bölüm 1: The Development of Neuropsychology; ss. 1-29)
Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed). Worth Publishers (Bölüm 3: Organization of the Nervous System; ss. 51-82. Schoenberg, M. R. & Scott, J. G. (2011). The Little Black Book of Neuropsychology A Syndrome-Based Approach. Springer (Bölüm 3: Neuroanatomy Primer: Structure and Function of the Human Nervous System; ss. 59-127)
Kumral, E. (2014). Klinik nöropsikoloji ve nöropsikiyatrik hastalıklar.
Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji davranışın nörolojik temelleri. Nobel Akademik Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press (Chapter 1: The Discipline of Neuropsychology; pp. 3-22). Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers (Chapter 1: The Development of Neuropsychology; pp. 1-29)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 32 448
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 451