KPSK577 Kadın Çalışmalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: KPSK577
Ders İsmi: Kadın Çalışmaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
6 6 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. EZGİ YILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; kadın ve toplumsal cinsiyete ilişkin kavram ve kuramları öğrenerek pratik yaşamda kültüre ilişkin farkındalık oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, güncel feminizm tartışmaları mitos-logos, genos-polis, kamusal-özel, duygu-akıl, kandaşlık-yurttaşlık, annelik-babalık gibi arkaik zamanlardan gelen ikiliklerden hareket edilecek ce tartışma ortamında öğretici içeriklerle işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kadın ve toplumsal cinsiyete ilişkin temel kavramları öğrenir, kavrar
2) Kadın sorununu kökensel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
3) Kadın ve toplumsal cinsiyete ilişkin temel metodolojik perspektifler ve teorik yaklaşımları değerlendirir
4) Kadın sorununa dair güncel çalışma ve tartışmaları değerlendirir.
5) Cinsiyet ile toplumsal cinsiyet arasındaki farkı ayırt eder
6) cinsel yönelimlere ilişkin önyargıları tanır, bunlara eleştirel bakar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş; tanışma ve Güncel feminizm tartışmaları Yok
2) Toplumsal Cinsiyet Nedir? HUSSEY, Mark. Masculinities: Interdisciplinary Readings. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 2002. KIMMEL, Michael S. The Gendered Society Reader. Oxford: Oxford University Press, 1999. RENZETTI, Claire M. and Daniel J. Curran. Women, Men, and Society. Boston: Allyn and Bacon, 1995. Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar
3) Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kuramlar HUSSEY, Mark. Masculinities: Interdisciplinary Readings. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 2002. KIMMEL, Michael S. The Gendered Society Reader. Oxford: Oxford University Press, 1999. RENZETTI, Claire M. and Daniel J. Curran. Women, Men, and Society. Boston: Allyn and Bacon, 1995. Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar
4) Dünyada ve Türkiye de Kadın Hareketinin Tarihçesi HUSSEY, Mark. Masculinities: Interdisciplinary Readings. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 2002. KIMMEL, Michael S. The Gendered Society Reader. Oxford: Oxford University Press, 1999. RENZETTI, Claire M. and Daniel J. Curran. Women, Men, and Society. Boston: Allyn and Bacon, 1995. Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar
5) Kapitalizm ve Kadın HUSSEY, Mark. Masculinities: Interdisciplinary Readings. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 2002. KIMMEL, Michael S. The Gendered Society Reader. Oxford: Oxford University Press, 1999. RENZETTI, Claire M. and Daniel J. Curran. Women, Men, and Society. Boston: Allyn and Bacon, 1995. Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar
6) Seçilmiş metin incelemesi Öğretim görevlisinin sunum ve notları
7) Seçilmiş metin incelemesi Öğretim görevlisinin sunum ve notları
8) Uygulamaların incelenmesi Öğretim görevlisinin sunum ve notları
9) Feminist Teoriler HUSSEY, Mark. Masculinities: Interdisciplinary Readings. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 2002. KIMMEL, Michael S. The Gendered Society Reader. Oxford: Oxford University Press, 1999. RENZETTI, Claire M. and Daniel J. Curran. Women, Men, and Society. Boston: Allyn and Bacon, 1995. Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar
10) Queer Kuram HUSSEY, Mark. Masculinities: Interdisciplinary Readings. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 2002. KIMMEL, Michael S. The Gendered Society Reader. Oxford: Oxford University Press, 1999. RENZETTI, Claire M. and Daniel J. Curran. Women, Men, and Society. Boston: Allyn and Bacon, 1995. Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar
11) Seçilmiş metin incelemesi Yok
12) Seçilmiş metin incelemesi Yok
13) Seçilmiş metin incelemesi Yok
14) Genel değerlendirme ve sonlandırma Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: HUSSEY, Mark. Masculinities: Interdisciplinary Readings. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 2002.
KIMMEL, Michael S. The Gendered Society Reader. Oxford: Oxford University Press, 1999.
RENZETTI, Claire M. and Daniel J. Curran. Women, Men, and Society. Boston: Allyn and Bacon, 1995.
Bachofen, J. Jacob, Söylence, Din ve Anaerkil, çev. Nilgün Şarman, Payel Yayınları, İstanbul, 1997.
Butler, Judith, Antigone?nin İddiası: Yaşam ile Ölümün Akrabalığı, çev. Ahmet Ergenç, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 2007.
Genevieve Lloyd, Erkek Akıl, Çev. Muttalip Özcan, İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 1996.
Diğer Kaynaklar: HUSSEY, Mark. Masculinities: Interdisciplinary Readings. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 2002.
KIMMEL, Michael S. The Gendered Society Reader. Oxford: Oxford University Press, 1999.
RENZETTI, Claire M. and Daniel J. Curran. Women, Men, and Society. Boston: Allyn and Bacon, 1995.
Bachofen, J. Jacob, Söylence, Din ve Anaerkil, çev. Nilgün Şarman, Payel Yayınları, İstanbul, 1997.
Butler, Judith, Antigone?nin İddiası: Yaşam ile Ölümün Akrabalığı, çev. Ahmet Ergenç, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 2007.
Genevieve Lloyd, Erkek Akıl, Çev. Muttalip Özcan, İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 1996.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 32 448
Uygulama 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 452