Uygulamalı Psikoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | UPSK608 | ||||||||
Ders İsmi: | İleri Sağlık Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi KADER BAHAYİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık ve hastalık davranışlarının patolojilerin gelişimindeki rolünü, psikoloji ile beden sağlığı arasındaki etkileşimi, halk sağlığı ve koruyucu sağlık hizmetleri açısından davranışların, niyetlerin, psikolojinin rolünü tanımlamayı hedefler |
Dersin İçeriği: | sağlık hizmetleri açısından davranışların, niyetlerin, psikolojinin rolünü tanımlamayı hedefler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Psikolojisi tanımı | hocanın notları ve sunumları |
2) | Salgınlarda koruyucu faktör olarak psikolojik destek | hocanın notları ve sunumları |
3) | Kronik hastalık psikoloji ilişkisi | hocanın notları ve sunumları |
4) | Yeme tutumları-psikoloji ilişkisi | hocanın notları ve sunumları |
5) | Egzersiz-sağlıklılık/iyilik ilişkisi | hocanın notları ve sunumları |
6) | Bağımlılık davranışı | hocanın notları ve sunumları |
7) | Cinsellik-mitler, toplumsal cinsiyet, psikoloji ile etkileşimleri | hocanın notları ve sunumları |
8) | Sağlıklı olma davranışı, risk algısı, sağlıklılık algısı | hocanın notları ve sunumları |
9) | Hasta olmak, hastalık bilişleri | hocanın notları ve sunumları |
10) | Stres, stres ile hastalıkların bağlantıları, baş etme mekanizmaları | hocanın notları ve sunumları |
11) | Ağrı tanımı, algılanması, algılanmasını etkileyen faktörler, plasebo kavramı | hocanın notları ve sunumları |
12) | Kanser ve psikoloji | hocanın notları ve sunumları |
13) | HIV, damgalanma, psikolojik etkileri | hocanın notları ve sunumları |
14) | Genel değerlendirme | hocanın notları ve sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | hocanın notları ve sunumları |
Diğer Kaynaklar: | teacher's notes and presentations |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) programın sonunda mezunlar, yoğun klinik uygulama içeren görüşme teknikleri, psikolojik değerlendirme ve Problem Çözme Terapisi konularında yetkin bir seviyeye ulaşacaklardır. | ||
2) Program, dengeli bilim ve uygulama çerçevesinde bilimsel yöntemi bilen, kanıta dayalı psikoterapi modellerine de hakim ve psikolojik değerlendirme konusunda yetkin uzmanlar yetiştirecektir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | programın sonunda mezunlar, yoğun klinik uygulama içeren görüşme teknikleri, psikolojik değerlendirme ve Problem Çözme Terapisi konularında yetkin bir seviyeye ulaşacaklardır. | 5 |
2) | Program, dengeli bilim ve uygulama çerçevesinde bilimsel yöntemi bilen, kanıta dayalı psikoterapi modellerine de hakim ve psikolojik değerlendirme konusunda yetkin uzmanlar yetiştirecektir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 18 | 252 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 254 |