Uygulamalı Psikoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | UPSK638 | ||||||||
Ders İsmi: | Sosyal ve Duygusal Gelişim | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, gelişim psikolojisindeki temel konuları, yaşam boyu gelişim perspektifini ve döllenmeden ergenlik dönemine kadar meydana gelen fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal gelişimi açıklamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders, dersin amacındaki konuların detaylı bir şekilde 14 hafta botunca öğrencilerle soru-cevap ve tartışma ortamıyla öğrenmelerini destekleyecek çalışmalarla işlenecek bir ders olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gelişimin Doğası | Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 1; ss. 1-46) |
2) | Yaşam boyu Bakış Açısı | hocanın notları ve sunumları |
3) | Gelişim Teorileri | Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 1; ss. 1-46) |
4) | Gelişimin basamakları | hocanın notları ve sunumları |
5) | Bebeklik-Fiziksel ve Algısal Gelişimi | hocanın notları ve sunumları |
6) | Bebeklik -Sosyal-Duygusal, Ahlak ve Kişilik Gelişimi | hocanın notları ve sunumları |
7) | Vize | işlenen konuların çıktıları ve tekrarı |
8) | Erken Çocukluk dönemi-Fiziksel ve Algısal Gelişim | Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 7; ss. 198-231) |
9) | Erken Çocukluk (Dil ve Bilişsel Gelişimi) | hocanın notları ve sunumları |
10) | Erken Çocukluk döneminde Sosyal- Duygusal, Ahlak ve Kişilik Gelişim | Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 8; ss. 232-266) |
11) | Orta ve Geç Çocukluk döneminde Fiziksel ve Algısal Gelişim | Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 9; ss. 268-304) |
12) | Orta ve Geç Çocukluk döneminde Dil ve Bilişsel Gelişim | hocanın notları ve sunumları |
13) | Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Sosyal-Duygusal, Ahlak ve Kişilik Gelişim | hocanın notları ve sunumları |
14) | Final | Ders notları ve tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | hocanın notları ve sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Gelişim Teorileri – Yaşam boyu Gelişimde Araştırma Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 1; ss. 1-46) Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 7; ss. 198-231) Orta ve İleri Çocuklukta Sosyoduygusal Gelişim Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 10; ss. 305-338) Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. ISBN: 9781260245844 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) programın sonunda mezunlar, yoğun klinik uygulama içeren görüşme teknikleri, psikolojik değerlendirme ve Problem Çözme Terapisi konularında yetkin bir seviyeye ulaşacaklardır. | |||
2) Program, dengeli bilim ve uygulama çerçevesinde bilimsel yöntemi bilen, kanıta dayalı psikoterapi modellerine de hakim ve psikolojik değerlendirme konusunda yetkin uzmanlar yetiştirecektir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | programın sonunda mezunlar, yoğun klinik uygulama içeren görüşme teknikleri, psikolojik değerlendirme ve Problem Çözme Terapisi konularında yetkin bir seviyeye ulaşacaklardır. | 5 |
2) | Program, dengeli bilim ve uygulama çerçevesinde bilimsel yöntemi bilen, kanıta dayalı psikoterapi modellerine de hakim ve psikolojik değerlendirme konusunda yetkin uzmanlar yetiştirecektir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 18 | 252 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 254 |