SPOR210 Spor Tarihiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Spor YöneticiliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Spor Yöneticiliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPOR210
Ders İsmi: Spor Tarihi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SERKAN ALPYAGİL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SERKAN ALPYAGİL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yöneticilik kariyerini geliştirmek isteyen öğrencilerin geçmişten günümüze Türk spor tarihine yönetim ve eğitim boyutlarıyla yön veren dönem ve kişilere dair bilgi sahibi olmaları yoluyla bugünü anlamalarına ve analiz yapabilmelerine katkıda bulunmak
Dersin İçeriği: Spor ve tarih kavramlarının açıklanması, Spor ve tarihin sosyal yönden tahlili. Sporun fert ve toplumsal açıdan önemi. Olimpizm ve olimpik felsefenin açıklanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Geçmişten günümüze Türk spor tarihini şekillendiren dönemler hakkında bilgi sahibi olur. • Alanına yönelik yapılan çalışmalarda tarihsel-kültürel perspektif ile analiz-sentez yapar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Geçmişe dönük mesleki uygulamaları takip ederek kendi alanında yapacağı yeni araştırmalara dayanak oluşturur. • Spor tarihindeki politikalar ve uygulamaların birey ve toplum üzerindeki etkilerini değerlendirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • Alanına yönelik ulusal isimleri yakından tanır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
2) Sporun ilkçağda doğuşu ve farklı medeniyetlerdeki uygulamalar Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
3) Antik Yunan ve Roma uygarlıklarında spor Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
4) Ortaçağ ve Yeniçağda spor Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
5) Modern sporun doğuşu Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
6) Eski Türklerde spor Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
7) Anadolu'da ve Osmanlı İmparatorluğu'nda Spor Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
8) Türkiye Cumhuriyeti'nde spor Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
9) ARASINAV
10) Öğrenci sunumları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
11) Öğrenci sunumları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
12) Öğrenci sunumları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
13) Öğrenci sunumları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
14) Öğrenci Sunumları ve Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Akın, Y. (2014). Gürbüz ve Yavuz Evlatlar: Erken Cumhuriyet’te Beden Terbiyesi ve Spor. İstanbul: İletişim Yayınları.
Alpman, C. (1972). Eğitimin Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
Atabeyoğlu, C. (1997). Olimpiyat oyunlarının 100.yılında Türkiye. İstanbul: TMOK Yayınları.
Ateş, S. (2012). Asker Evlatlar Yetiştirmek: II. Meşrutiyet Dönemi’nde Beden Terbiyesi, Askeri Talim ve Paramiliter Gençlik Örgütleri. İstanbul: İletişim Yayınları.
Aytaç, K. (1980). Avrupa Eğitim Tarihi: Antik Çağdan 19.Yüzyılın Sonlarına Kadar. Ankara:
Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Bağırgan, T. Riyazet-i Bedeniye’den Spor Düşüncesine: Türkiye’de Spor Düşüncesi Gelişiminin Kısa Bir Öyküsü. Ankara Barosu Spor Hukuku Kurulu Av.Atila Elmas Armağanı içinde. Ankara: Ankara Barosu Başkanlığı Yayınları; 2012, s:155-174.
Fişek, K. (1983). Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri Açısından Spor Yönetimi: Türkiye’de ve Dünyada. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
Fişek, K. (1985). 100 Soruda Türkiye Spor Tarihi. İstanbul: Gerçek Yayınevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır.
2) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir.
3) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler.
4) Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler.
5) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. 5
2) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. 4
3) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. 2
4) Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler. 4
5) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 41