Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
2) |
Sporun ilkçağda doğuşu ve farklı medeniyetlerdeki uygulamalar |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
3) |
Antik Yunan ve Roma uygarlıklarında spor |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
4) |
Ortaçağ ve Yeniçağda spor |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
5) |
Modern sporun doğuşu |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
6) |
Eski Türklerde spor |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
7) |
Anadolu'da ve Osmanlı İmparatorluğu'nda Spor |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
8) |
Türkiye Cumhuriyeti'nde spor |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
9) |
ARASINAV |
|
10) |
Öğrenci sunumları |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
11) |
Öğrenci sunumları |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
12) |
Öğrenci sunumları |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
13) |
Öğrenci sunumları |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
14) |
Öğrenci Sunumları ve Genel Tekrar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Akın, Y. (2014). Gürbüz ve Yavuz Evlatlar: Erken Cumhuriyet’te Beden Terbiyesi ve Spor. İstanbul: İletişim Yayınları.
Alpman, C. (1972). Eğitimin Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
Atabeyoğlu, C. (1997). Olimpiyat oyunlarının 100.yılında Türkiye. İstanbul: TMOK Yayınları.
Ateş, S. (2012). Asker Evlatlar Yetiştirmek: II. Meşrutiyet Dönemi’nde Beden Terbiyesi, Askeri Talim ve Paramiliter Gençlik Örgütleri. İstanbul: İletişim Yayınları.
Aytaç, K. (1980). Avrupa Eğitim Tarihi: Antik Çağdan 19.Yüzyılın Sonlarına Kadar. Ankara:
Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
Bağırgan, T. Riyazet-i Bedeniye’den Spor Düşüncesine: Türkiye’de Spor Düşüncesi Gelişiminin Kısa Bir Öyküsü. Ankara Barosu Spor Hukuku Kurulu Av.Atila Elmas Armağanı içinde. Ankara: Ankara Barosu Başkanlığı Yayınları; 2012, s:155-174.
Fişek, K. (1983). Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri Açısından Spor Yönetimi: Türkiye’de ve Dünyada. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
Fişek, K. (1985). 100 Soruda Türkiye Spor Tarihi. İstanbul: Gerçek Yayınevi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. |
5 |
2) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. |
4 |
3) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. |
2 |
4) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler.
|
4 |
5) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. |
1 |