SPOR013 Halk Oyunlarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPOR013
Ders İsmi: Halk Oyunları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. LALE ORTA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerimize Halk oyunlarının içeriği teknikleri ve uygulamaları öğretilmektedir.
Dersin İçeriği: Halk danslarının temel kuralları öğretilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Halk oyunlarının işlevini, amaçlarını, felsefesini tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Halk oyunları literatüründeki temel hareketleri kullanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • Halk oyunlarının bilimsel gelişimini ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini birbiri içerisinde kullanır. 
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
2) Halk oyunları diğer bilimlerle ilişkisi Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
3) Halk oyunları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
4) Halk oyunları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
5) Halk oyunları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
6) Halk oyunları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
7) Halk oyunları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
8) Halk oyunları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
9) ARASINAV
10) Halk oyunları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
11) Halk oyunları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
12) Halk oyunları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
13) Halk oyunları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
14) Konuların Gözden Geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Kravitz L, Bubico A. (2015). Essentials of Eccentric Training. 1th. Edition, Human Kinetics, USA.
Diğer Kaynaklar: • Schupp K. (2015). Studying Dance With Web Resource 1st Edition, Human Kinetics, USA.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Uygulama
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 41