YMI255 Medya ve Müzikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YMI255
Ders İsmi: Medya ve Müzik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Medya içeriklerinde Seslerin ve Müziklerin kullanımına dair derinlemesine bir ders programıdır. Sinema, dizi, tiyatro, reklam müzikleri bestelemenin teknik ve pratik uygulamaları yanında tüm medya içeriklerinde seslerin ve müziğin yarattığı olumlu ya da olumsuz psikolojik, biyolojik ve fizyolojik etkileri daha geniş ve uygulanabilir içerikler öğrencilere verilecektir. Özellikle üreten birer besteci ya da teknik müzik adamı olmanın getirilerini ifade eden telif hakları konusunda derin bilinçlenme yaşayacaklardır. Ayrıca konu ile ilgili profesyonellerin davetli olması vesilesi ile sektörün bilinçli çalışanlarından birebir ders alacaklardır.
Dersin İçeriği: Dünya 'da ve Türkiye'de müzik üretimi, kullanımı ve telif hakları bilgileri,
Dünya Medyasında Film müzikleri
Dünya Medyasında Dizi müzikleri
Dünya Medyasında Reklam müzikleri
Dünya Medyasında Müzikaller
Dünya Medyasında Oyun Müzikleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Müzik Teorisi Bilgisi: Öğrenciler müzik teorisinin temel bileşenlerini (nota, akor, melodi, ritim vb.) anlayabilir ve uygulayabilirler. Müzik Dinleme Becerisi: Öğrenciler farklı müzik türlerini dinleyip analiz edebilir ve müzik parçalarının yapısını anlamlandırabilirler. Müzikal Yaratıcılık: Öğrenciler özgün müzik eserleri oluşturabilir ve yaratıcı müzik projelerinde yer alabilirler. Müzik Tarihi Bilgisi: Öğrenciler müzik tarihinin önemli dönemlerini, türlerini ve sanatçılarını tanıyabilirler.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Müzik, sosyolojisi, felsefe ve estetik ilişkisini analiz eder. Müzik sosyolojisinde toplumsallaşma sürecinde müziğin etkisini analiz eder. kültür ve gündelik hayat ilişkisini ve müzikte yabancılaşmayı irdeler. Dijitalleşen dünyada müzik dinleme pratiklerini, müzik endüstrisini ve bu endüstri dallarındaki yapıyı değerlendirir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Medya ve Müzik İlişkisine Genel Bakış Dersin tanıtımı, medya ve müzik kavramları, karşılıklı etkileşim alanları
2) Müzik Tarihine Kısa Bir Bakış Müzikte dönemler, teknolojinin tarihsel etkisi, müziğin evrimi
3) Medya Türleri ve Müzik Yayını Radyo, televizyon, dijital platformlar üzerinden müzik yayını
4) Popüler Kültür ve Müzik Müzik, kitle kültürü ve medya ilişkisi
5) Film Müziği ve Görsel Medyada Ses Film ve dizilerde müzik kullanımı, atmosfer yaratımı
6) Reklamlarda Müzik Jingle’lar, marka kimliği oluşturmak için müzik
7) Müzik Videoları ve Görsel Anlatım Klip anlatısı, MTV’nin etkisi, modern video trendleri
8) vize sınavı
9) Sosyal Medya ve Müzik TikTok, YouTube, Instagram gibi mecraların müzikteki rolü
10) Telif Hakları ve Dijital Dağıtım Telif yasaları, Spotify, Apple Music, lisanslama
11) Müzik Gazeteciliği ve Eleştirisi Müzik yazarlığı, eleştiri türleri, röportaj teknikleri
12) Müzik Üretim Araçları ve Teknolojileri Dijital ses işleme, DAW’lar (Ableton, FL Studio vs.)
13) Podcast ve Radyo Programlarında Müzik Müzik temalı podcast’ler ve yayın yapım teknikleri
14) Canlı Yayınlar ve Performans Medyası Konser yayınları, canlı yayın teknikleri ve etkileri
15) Uygulama: Müzik-Medya Projesi Geliştirme Öğrenci gruplarıyla proje üretimi ve sunum hazırlığı; Sunumlar ve Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: video, text, makale
Diğer Kaynaklar: On the Track: A Guide to Contemporary Film Scoring - Fred Karlin
Film Music Analysis: Studying The Score - Frank Lehman
Seslerle Nöromodülasyon - Murat Pınar Özdemir
Sinema Ve Tv’de Müzik - Murat Pnar Özdemir
Eldar Bora - 35mm ve Öncesi Sinema
Müzik Fiziği - Ayhan Zeren

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

Program Kazanımları
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar.
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar.
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler.
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler.
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar.
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar.
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar.
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler.
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler.
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar.
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 7 6 42
Uygulama 4 3 12
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 6 42
Sunum / Seminer 4 4 16
Ödevler 5 1 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 121