Uluslararası Finans | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SPOR106 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitsel Oyunlar | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AHMET ZEKİ ORTA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AHMET ZEKİ ORTA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İlkokul seviyesindeki bireylere spor yaptırırken aynı zamanda onları eğitmenin teknikleri öğretilir. |
Dersin İçeriği: | • Eğitsel oyunların işlevini, amaçlarını, felsefesini tanımlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Halk oyunları | |
1) | Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi | |
2) | Halk oyunları diğer bilimlerle ilişkisi | |
3) | Halk oyunları | |
4) | Halk oyunları | |
5) | Halk oyunları | |
6) | Halk oyunları | |
7) | Halk oyunları | |
8) | Halk oyunları | |
9) | ARASINAV | |
10) | Halk oyunları | |
11) | Halk oyunları | |
12) | Halk oyunları | |
13) | Halk oyunları | |
14) | final |
Ders Notları / Kitaplar: | HAZAR, Muhsin, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Tutibay Yayınları,2000, Ankara |
Diğer Kaynaklar: | HAZAR, Muhsin, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Tutibay Yayınları,2000, Ankara |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek. | |||||||||||||||||
1) -disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |||||||||||||||||
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |||||||||||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek. | |||||||||||||||||
3) bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek | |||||||||||||||||
3) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek. | |||||||||||||||||
4) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek. | |||||||||||||||||
4) bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek | |||||||||||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||||||||||
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||||||||||
6) güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek | |||||||||||||||||
6) Güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek. | |||||||||||||||||
7) küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek | |||||||||||||||||
7) Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek. | |||||||||||||||||
8) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |||||||||||||||||
8) Küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek. | |||||||||||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek. | |||||||||||||||||
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek. | |
1) | -disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek. | |
3) | bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek | |
3) | Bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek. | |
4) | Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek. | |
4) | bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
5) | kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
6) | güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek | |
6) | Güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek. | |
7) | küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek | |
7) | Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek. | |
8) | alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | Küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek. | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek. | |
9) | kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Alan Çalışması | |
Rol oynama | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Grup Projesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 41 |