İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SPOR107 | ||||||||
Ders İsmi: | Spor Kültürü ve Felsefesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. LALE ORTA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. LALE ORTA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Spor kültürünü çok disiplinli yönleri ile anlatmak. Spor kültürünü ilişkisini öğrencinin analitik düşüncelerini geliştirmeyi öğrenerek öğrenmesi amaçlanmaktadır. Spor kültürünü öğrenciye aşılamak ve öğrencinin de kültürü halka aşılamasını sağlamak için uygulama çalışmaları. |
Dersin İçeriği: | Sporu ve spor kültürünü, Fair Play'i, Olimpizm ruhunu öğrenciler arasında yaygınlaştırmak, sevdirmek, aktif ve ilkeli yaşamayı ömür boyu yaşam biçimi haline getirmek. Öğrencilerin beden ve ruh sağlığının korunması ve serbest zamanlarının değerlendirilmesi amacıyla her türlü spor faaliyetlerini tanıtmak ve üniversiteye ait tesis ve alanları bu amaca uygun şekilde değerlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi. | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
3) | Teori: Herkes İçin Spor / Pratik: Uygulamalı Spor Etkinliği | Sınıf içi Tartışma / Takım Sporu Uygulaması |
4) | Teori: Spor Kültürü Pratik: Uygulamalı Spor Etkinliği | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
5) | • Teori: Fair Play / Uygulama: Salon içerisinde pratik çalışmalar | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
6) | • Teori: Spor Eğitimi • Uygulama: Salon içerisinde pratik çalışmalar | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
7) | Teori: Sporda Şiddet / Uygulama: Karma sporlar | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
8) | Teori: Spor Taraftarları Uygulama: Takım sporları | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
9) | ARA SINAV | |
10) | Atatürk ve Spor | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
11) | Teori: Spor Dersinin Temel Hedefleri Uygulama: Müsabaka Organizasyonu | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
12) | Üniversitelerde Spor | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
13) | Teori: Türk Sporuna Hizmet Edenler / Uygulama: Turnuva organizasyonu | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
14) | Tüm konuların gözden geçirilmesi ve sınav öncesi değerlendirme yapılması |
Ders Notları / Kitaplar: | • Pedersen P, Thibault L. (2014). Contemporary Sport Management. 5th. Edition, Human Kinetics, USA. |
Diğer Kaynaklar: | • Ewert A, Sibthorp J. (2014). Outdoor Adventure Education Foundations, Theory, and Research, 1st. Edition, Human Kinetics, USA. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Anlatım | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Rol oynama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 38 |