Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SPOR012 | ||||||||
Ders İsmi: | Pilates | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN ÇETİNKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Pilates, kasları güçlendirmek, esnekliği arttırmak ve vücudun genel sağlığını iyileştirmek amacıyla geliştirilmiş bir egzersiz sistemidir. Pilates sistemi vücudun her bölümünü çalıştırmaya yönelik farklı aktivitelere uygun egzersizler içerir. |
Dersin İçeriği: | • Pilatesle, doğru nefes almayı öğreterek akciğerlerin oksijen kapasitesini arttırmak ve yanlış nefes almaktan kaynaklanan çeşitli rahatsızlıkların giderilmesine yardımcı olmak • Vücuttaki hiçbir kas grubu ihmal edilmediğinden tüm vücudu eşit şekilde geliştirerek vücuttaki asimetrileri düzeltmek • Beden, zihin ve ruh bütünlüğü ile yapılan bir spor dalı olduğundan, farkındalık ve konsantrasyonu arttırarak beden- zihin ilişkisini güçlendirmek • Pilates Matwork egzersizlerini temel düzeyde uygulama becerisini kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi | • Ellsworth, A. (2015). Pilates Anatomisi, Akılçelen yayıncılık, Ankara. |
2) | PİLATES NEDİR ? | • Ellsworth, A. (2015). Pilates Anatomisi, Akılçelen yayıncılık, Ankara. |
3) | Temel hareketler | • Ellsworth, A. (2015). Pilates Anatomisi, Akılçelen yayıncılık, Ankara. |
4) | Pilates hareketleri | • Yazıcı, Z., Üzel, M. (2016). Sağlıklı Stretching, |
5) | Pilates hareketleri | • Yazıcı, Z., Üzel, M. (2016). Sağlıklı Stretching, |
6) | Pilates hareketleri | Akılçelen yayıncılık, Ankara |
7) | Pilates hareketleri | Akılçelen yayıncılık, Ankara |
8) | Pilates hareketleri | • Ellsworth, A. (2015). Pilates Anatomisi, |
9) | ARASINAV | ARASINAV |
10) | Pilates hareketleri | • Ellsworth, A. (2015). Pilates Anatomisi |
11) | Pilates hareketleri | • Ellsworth, A. (2015). Pilates Anatomisi |
12) | Pilates hareketleri | • Ellsworth, A. (2015). Pilates Anatomisi |
13) | Pilates hareketleri | • Ellsworth, A. (2015). Pilates Anatomisi |
14) | FİNAL | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | • Yazıcı, Z., Üzel, M. (2016). Sağlıklı Stretching, Deomed yayıncılık, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | • Yazıcı, Z., Üzel, M. (2016). Sağlıklı Stretching, Deomed yayıncılık, İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | 3 |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 5 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | 5 |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 5 |
Alan Çalışması | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 41 |