GIT241 Sürdürülebilir Tasarımİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT241
Ders İsmi: Sürdürülebilir Tasarım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere sürdürülebilirlik ve etik değerler üzerine fikir edindirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Derste öğrencilere, üretim ve tüketim hızının giderek arttığı günümüzde tasarımcı kimlikleri ile daha bilinçli bir tutum edinmelerinin gerekliliği ve yöntemleri aktarılırken, sosyal ve ekolojik tahribatın azaltılmasında alternatif tasarımcı rolü ile çözüm önerileri geliştirmeleri, sektördeki çalışma şartları, eser hırsızlığı gibi ana başlıklar üzerinden konular tartışılacaktır. Öğrencilere verilen teorik bilgiler ışığında öğrencilerden konu ile ilgili proje geliştirmeleri beklenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Eleştirel bakış kazanma
2) Sürdürülebilirlik ve etik konuları üzerinde bilgi edinme
3) Tasarım odaklı düşünme kavramı üzerine kavrayış geliştirme
4) Tüketime dayalı anlayışın ekonomik, sosyal ve ekolojik sorunları ve çözümleri üzerine düşünme
5) Atık ve geri dönüştürülebilir malzemeleri değerlendirerek deneysel, yaratıcı ve yeni bakış açısı geliştirmek
6) Geri dönüşüm yöntemleri ve örneklerini öğrenmek
7) Etik değerlerin kavranması
8) Kavramsal tasarım geliştirme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) -Öğrencilerin hazırladıkları örnek proje sunumlarının dinlenmesi -Etik Kavramı ve Etik Sorunların Ele Alınması
1) Ders Tanıtımının yapılması, derse giriş
2) Film Gösterimi: The True Cost (Gerçek Bedel)
3) Öğrenci sunumlarının dinlenmesi
4) -Sürdürülebilirlik kavramının tanımı ve kapsamı -Sosyal, biyolojik ve ekonomik sorunların genel anlatımı -Tespit edilen sorunlara çözüm arayışları (Çevresel Sorunlar)
5) -Öğrencilerin hazırladıkları örnek proje sunumlarının dinlenmesi -Tespit edilen sorunlara çözüm arayışları (Hayvan Hakları)
6) -Öğrencilerin hazırladıkları örnek proje sunumlarının dinlenmesi -Tespit edilen sorunlara çözüm arayışları (İşçi Hakları Sorunu)
7) -Öğrencilerin hazırladıkları örnek proje sunumlarının dinlenmesi -Etik Kavramı ve Etik Sorunların Ele Alınması
8) Vize sınavı
9) Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Hedeflerinin Tanıtımı
10) BM Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Hedefleri ile ilgili geliştirilecek projenin tanıtımı ve öğrencilerin araştırma yapması
11) Proje çalışması
12) Proje çalışması
13) Proje çalışması
14) Proje çalışması
15) Projelerin sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Moda Praksisi - Otto Van Busch
Diğer Kaynaklar: Moda Praksisi - Otto Van Busch

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 60 2 120
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 122