Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DHF519 | ||||||||
Ders İsmi: | Diş Hekimliğinde İmplant Tedavileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
DHF401 - Ağız , Diş ve Çene Cerrahisi II | DHF405 - Periodontoloji II | DHF409 - İleri Protetik Tedaviler |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GONCA KELEŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İmplantların dizaynı, biyomekaniği ve osseointegrasyonu hakkında bilgi vermek İmplant cerrahisinin planlamasını ve cerrahi prosedürünü öğretmek İmplant cerrahisine özgü ogmentasyon yöntemleri ile intraoperatif ve postoperatif komplikasyonlar hakkında bilgi vermek İmplant üstü protezlerin planlamasını, estetik bölgede implant uygulamalarını, implant üstü hareketli ve sabit protezleri öğretmek Periimplant dokuların yapısını öğretmek Periodontal hastalıklı bireylerde implant uygulamaları ile implant risk faktörlerini açıklamak İmplant tedavisi öncesinde ve sonrasında yumuşak doku rekonstrüksiyonunu açıklamak Periimplantitisin etyolojisi, bulguları, tedavisi ve destekleyici implant tedavisi hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği: | Implantların dizaynı, biyomekaniği ve osseointegrasyonu İmplant tedavisinde cerrahi planlama İmplant cerrahisi İmplant cerrahisine özgü ogmentasyon yöntemleri İntraoperatif ve postoperatif komplikasyonlar İmplant üstü protezlerde planlama İmplant üstü hareketli ve sabit protezler Estetik bölgede implant uygulamalarI Periimplant dokuların yapısı Periodontal hastalıklı bireylerde implant uygulamaları ile implant risk faktörlerinin değerlendirilmesi İmplant tedavisi öncesinde ve sonrasında yumuşak doku rekonstrüksiyonu Periimplantitisin etyolojisi, bulguları, tedavisi ve destekleyici implant tedavisi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İmplantların Dizaynı, Biyomekanik, Osseointegrasyon 1 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
2) | İmplantların Dizaynı, Biyomekanik, Osseointegrasyon 2 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
3) | İmplant Tedavisinde Cerrahi Planlama 1 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
4) | İmplant Tedavisinde Cerrahi Planlama 2 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
5) | İmplant Cerrahisi 1 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
6) | İmplant Cerrahisi 2 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
7) | İmplant Cerrahisine Spesifik Ogmentasyon Yöntemleri 1 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
8) | Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi | Ders notları Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
9) | Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi | Ders notları Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
10) | İmplant Cerrahisine Spesifik Ogmentasyon Yöntemleri 2 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
11) | İntraoperatif ve Postoperatif Komplikasyonlar / Başarı-Sağ Kalım 1 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
12) | İntraoperatif ve Postoperatif Komplikasyonlar / Başarı-Sağ Kalım 2 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
13) | İmplant Üstü Protezlerde Planlama ve Biyomekanik | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
14) | İmplant Üstü Protezlerde Ölçü | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
15) | İmplant Üstü Hareketli Protezler | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
16) | İmplant Üstü Sabit Protezler 1 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
17) | İmplant Üstü Sabit Protezler 2 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
18) | Sıfır Kemik Kaybı Konsepti 1 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
19) | Sıfır Kemik Kaybı Konsepti 2 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
20) | Protetik Materyaller 1 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
21) | Simante Restorasyonlar | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
22) | Vidalı Restorasyonlar | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
23) | Peri-implant Dokuların Yapısı | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
24) | Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi | Ders notları Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
25) | Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi | Ders notları Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
26) | Periodontal Hastalıklı Bireylerde İmplant Uygulamaları | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
27) | İmplant Uygulamalarında Risk Faktörlerinin Değerlendirilmesi | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
28) | İmplant Uygulaması Öncesinde ve Sonrasında Yumuşak Doku Rekonstrüksiyonu 1 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
29) | İmplant Uygulaması Öncesinde ve Sonrasında Yumuşak Doku Rekonstrüksiyonu 2 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
30) | Peri-implantitisin Etyolojisi, Bulguları, Tedavisi 1 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
31) | Peri-implantitisin Etyolojisi, Bulguları, Tedavisi 2 | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
32) | Destekleyici İmplant Tedavisi | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
Ders Notları / Kitaplar: | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
Diğer Kaynaklar: | Carl E. Misch Contemporary Implant Dentistry Carl E. Misch Dental Implant Prosthetics Lindhe, Lang, Karring Clinical Periodontology and Implant Dentistry |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||||
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||||
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. | ||||||||
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | ||||||||
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. | ||||||||
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 4 |
2) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 4 |
3) | Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. | 4 |
4) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | 5 |
5) | Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. | 2 |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. | 2 |
Ders | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 3 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 26 |