MIMT235 İç Mekanda Işık ve Renkİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mekan Tasarımı Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIMT235
Ders İsmi: İç Mekanda Işık ve Renk
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BERRA SEDA SARIHAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BERRA SEDA SARIHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrenciye, 1-İç mekan tasarımı sürecinde renk ve ışığı etkin bir araç olarak kullanma 2-Form- malzeme- doku- renk-ışık dengesi gözeterek iç mekan atmosferi oluşturma, 3-İç mekan donatılarını ve tekstil ürünlerini renk planlama-ışık kararlarına uygun olarak seçebilme yetilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders; Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi,Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri, rengin fiziksel ve psikolojik etkileri. ,Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları ,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi ,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi,Sınıf içi uygulama : Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlaması-teknik:suluboya,İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık, ışık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı; iç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler.,İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler.,sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,sınıf içi uygulama: tartışma ve değerlendirmeler,İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi ,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenci renk konusunda deneyim kazanır, boyama teknikleri, renk uyumu, marker kalem kullanımı konusunda deneyim kazanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi yok
2) Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri, rengin fiziksel ve psikolojik etkileri.
3) Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları
4) İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi
5) İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi
6) İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi
7) Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması
8) Konut iç mekan tasarımında renk planlaması final projesine devam.
9) Konut iç mekan tasarımında renk planlaması final projesine devam.
10) Konut iç mekan tasarımında renk planlaması final projesine devam.
11) Konut iç mekan tasarımında renk planlaması final projesine devam.
12) Konut iç mekan tasarımında renk planlaması final projesine devam.
13) Konut iç mekan tasarımında renk planlaması final projesine devam.
14) Konut iç mekan tasarımında renk planlaması final projesine devam.
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: www.okan.edu.tr

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 5 2 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 5 50
Proje 1 5 5
Ödevler 5 5 25
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 92