Dersin Amacı: |
Dersin amacı, iletişimin ve davranışın gündelik yaşam ve iş yaşamındaki önemini kavramak, toplumsal anlamda sağlıklı iletişim ortamı oluşturacak davranış modellerini öğrenmek, günümüz sosyal yapısında etkin ve başarılı bir birey olmak için gerekli bilgileri sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Örgütsel yapı, örgütsel iletişim, örgüt Kültürü, güdülenme, tutumlar, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular, rol davranışları, iletişim ve sosyal gruplar, sosyal statü. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) İnsan davranışı ile ilgili temel kaynakları yorumlayabilme, insan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımları kavrayabilme, davranışta kültürün etkisini açıklayabilme, iletişim türlerini kategorilendirebilme, etkili iletişim yöntemlerine hakim olma.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) İnsan davranışı, etkili iletişim türleri, kültür ve iletişim ile ilgili edinilen kuramsal ve olgusal bilgileri yaşamın her boyutunda kullanabilme, insan eylemlerindeki motivasyon kaynaklarını saptayabilme ve uygulamaya koyabilme, kültürel farklılıkları ayırt edebilme ve bu bilinci sosyal hayata taşıyabilme.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Kişiler arası ilişkileri etkileyen durumları saptayabilme becerisi ile sosyal anlamda problemleri çözmeye yönelik bir tutum sergileme, sadece kişiler arası iletişim boyutunda değil, kazanılan kuramsal altyapı ile örgütsel iletişimde de davranışa ilişkin çatışmaları ortadan kaldırma, etkili iletişim becerisi ve toplumsal sorumluluk bilincini harmanlayıp yaşadığı sosyal çevre için yapıcı projeler önerip uygulayabilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1) İnsan davranışı, kişiler arası iletişim, etkili iletişim alanlarında edindiği bilgilere eleştirel yaklaşma, değişim önerilerinde bulunma ve uygulama, iletişime dair süreçleri eleştirel biçimde ele alma ve farklı bakış açıları ortaya koyabilme. Bu anlamda iletişim ve davranış modellerinin sosyal hayatın ayrılmaz bir parçası olduğu bilinciyle yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve bu yaklaşımı uygulamaya eğilim geliştirme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) İnsan davranışı ve iletişim alanı ile ilgili yapılan çalışmalarda hem sosyal değerlere hem de iletişim etiğine uygun hareket etme.
Alanı ile ilgili etik, bilimsel değerlere uygun hareket etme ve karar alma.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) İletişim ve davranış bilimi ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Algılama, atfetme, öğrenme, kültür gibi süreçleri doğru şekilde kavrayıp, sosyal yaşamda kullanabilme.
Bireyler arası iletişimde yaşanan sorunlara pratik çözüm önerileri getirebilme ve uygulamaya koyabilme.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bir Bilim olarak Davranış Bilimleri ve Diğer Sosyal Bilimler ile İlişkisi. |
|
1) |
Davranış Bilimlerinin iletişim disiplini içerisindeki konumu. |
|
3) |
Kişilik, Benlik ve davranış. |
|
4) |
Algı, Tutum ve duygular. |
|
5) |
Öğrenme Kavramı ve Öğrenme Kuramları. |
|
6) |
Grup kavramı ve sosyal grup türleri. |
|
7) |
Ara dönem ölçme ve değerlendirme. |
|
8) |
Temel hatlarıyla örgütsel iletişim. |
|
9) |
Örgüt kültürü ve girişimcilik kültürü. |
|
10) |
Çatışma ve stres: örgütsel iletişimi sekteye uğratan faktörler. |
|
11) |
İş Tatmini Kavramı. |
|
12) |
Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar. |
|
13) |
İletişim disiplini temelinde gelecekteki trendler. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
4 |
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
4 |
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
5 |
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
4 |
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
5 |
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
4 |